Posted by / marți, 14 august 2018 / Niciun comentariu / , , , , , , , , , , , ,

Bucharest city-tour sau Hop on-Hop off cu copilul în vacanță


    Odată cu venirea vacanței am propus copilului preșcolar din dotare ca, o dată pe săptămână, să facem altceva decât banalul și deja plictisitorul ieșit în parc. Știu că pentru copii nu e plictisitor să iasă în parc, însă în zona în care am domiciliul, locurile de joacă nu se pot numi chiar parcuri, sunt niște petice de teren, niscaiva nisip și câteva leagăne. Evident că cel mic s-a plictisit și vrea să mișune ori de câte ori are ocazia. Astfel, săptămâna aceasta i-am propus să facem o plimbare cu autobuzul acela roșu, etajat, de seamănă teribil de tare cu cel londonez, și pe care primăria îl pune la dispoziție, contra cost, evident, celor ce vor să vadă Bucureștiul altfel, cât și celor ce nu cunosc orașul deloc. Începând cu luna iunie, până la mijlocul lui octombrie, te poți bucura de autobuzul roșu. Prețul unui bilet este de 25 Ron pentru un adult, nu cred că există reduceri pentru pensionari sau studenți, copiii până în șapte ani beneficiază de gratuitate, cei cu vârsta cuprinsă între 7-14 ani plătesc 10 Ron.



    Biletul se poate achiziționa chiar la urcarea în autobuz, bilet ce îți permite să îl folosești 24 ore. Nu m-am dumirit încă în privința acestei durate de utilizare a biletului, probabil odată cumpărat, ai voie să îl folosești în timp de 24 ore. Spun că nu m-am dumirit fiindcă am călătorit alături de o bunică și nepoata acesteia, ce schimbaseră un autobuz la un capăt de linie, după ce, inițial, achiziționaseră un bilet dintr-un alt mijloc de transport etajat. Mă gândesc că conducerea RATB nu asta a avut în cap când a permis să se folosească biletul 24 ore. Altminteri ai putea lua un bilet și să îl pasezi tuturor membrilor familiei. Traseul autobuzului are o durată de aproximativ 50 minute, probabil în funcție de traficul bucureștean care, știm prea bine, poate fi o chestie tare chinuitoare și relativă în anumite zile și intervale orare. Farmecul acestui autobuz este să călătorești cocoțat pe platforma lui, cu totul expus și în aer liber. Cel puțin pentru un copil de patru ani va fi experiența supremă. RATB pune la dispoziție, la urcarea în autobuz, un pliant ce conține scurte informații ale punctelor de interes pe lângă care trece autobuzul. Pe copil l-au lăsat rece informațiile, nu l-a interesat nici că trece pe lângă Arcul de Triumf sau pe Calea Victoriei. În schimb, a fost absolut magic faptul că era chiar în dreptul semaforului, că, uneori, se afla situat chiar deasupra pomilor sau a stațiilor de autobuz. A făcut cu mâna tuturor trecătorilor, a încercat să rupă fiecare frunză din fiecare copac de pe lângă care trecea, și, credeți-mă, copaci au fost cu nemiluita, căci o bucată de traseu trece pe Bulevardul Kiseleff. Ba chiar s-a prefăcut că este el însuși șoferul autobuzului, o porțiune de drum străbătând-o chiar în partea din față, unde este un parbriz uriaș ce îi protejează pe cei așezați în primul rând. Autobuzul are câteva stații în care te poți sui, nu ești obligat să te sui la capătul lui și să mergi tot traseul fără oprire. Dacă vrei să parcurgi doar jumătate de traseu te poți da jos la Piața Unirii sau la Piața Victoriei.



    De asemenea, poți parcurge traseul și de câte ori ai chef. Puștiul meu a fost atât de încântat încât a vrut să mai dăm o tură și am făcut asta cu prețul aceluiași bilet achiziționat inițial. Dacă nu mi-ar fi plăcut și mie, poate l-aș fi refuzat, însă mi-a dat ocazia să am o altă perspectivă, de la înălțime se vede totul altfel, asupra unor clădiri de pe Calea Victoriei, extrem de îndrăgite. Am făcut niște poze uimitoare, având norocul ca autobuzul să prindă un ambuteiaj exact în fața Muzeului George Enescu, timp în care am putut să admir splendoarea aceea de casă. Am făcut poze grădinii Spitalului Colțea, frumos amenajată cu două fântâni arteziene, am tras niște cadre de la o azvârlitură de băț panoului cinematografului Scala, ajuns acum o dărăpănătură. A fost o idee nemaipomenită și mă felicit că m-am gândit să am o zi altfel cu copilul. Sper că și celelalte idei pe care le voi avea să fie încununate de același succes precum aceasta a autobuzului cu etaj.

Distribuie:
Tags : , , , , , , , , , , , ,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Articole recente

[3][recent][recent][Articole recente]

Cele mai vizualizate articole

Facebook

De citit

[4][promovate][featured]