Posted by / sâmbătă, 18 august 2018 / Niciun comentariu / , , , , , , , , , , , ,

Să lăsăm să trăiască capra vecinului


    Una dintre condițiile esențiale pentru a avea o existență, dacă nu fericită, măcar mulțumitoare și lipsită de complexe, ar fi aceea de a ne uita ceva mai puțin în ograda altuia. Una este să urmărești activitatea cuiva și să îi admiri munca, în ideea de a te apropia de ceea ce înfăptuiește idolul tau și alta este să râvnești, să invidiezi la ce are cel de lângă tine. Este extrem de sănătos să nu te privești pe tine însuși prin ceea ce fac alții, prin cât câștigă alții sau prin ce atribute fizice au alții. Comparându-te în permanență cu ceilalți semeni, nu faci decât să dezvolți un comportament extrem de nesănătos, nemaivorbind de faptul că intervine și invidia, ori acest sentiment nu e prea benefic în dezvoltarea personală a unui individ. Este sănătos să te uiți la alții în măsura în care acest lucru poate deveni motivant. Să luăm, de exemplu, situația oamenilor care sunt extrem de bogați. Știu că toată lumea își dorește să își poată permite vacanțe scumpe, lucruri scumpe, accesorii, electronice și așa mai departe. Nimic mai greșit să încerci să le și dobândești, ceea ce este greșit este să îi pizmuiești pe alții că au și tu nu. Atâta timp cât sentimentul creează ceva constructiv și nu se limitează la o banală pizmă împotriva celui ce are, mi se pare în regulă.



    Cunosc femei care sunt extrem de invidioase, invidia ducând, de cele mai multe ori spre răutate, când au în preajmă alte femei mai slabe sau mai bine îmbrăcate. Până la urma nimic nu te împiedică să slăbești, să îți tonifiezi corpul sau să îți alegi alte obiecte vestimentare. Nu cred că invidia răsfrângă asupra unei persoane îți va schimba existența într-un fel. Ba da, e posibil să ți-o marcheze în sensul rău, căci nu vei face decât să dezvolți frustrări. Nu ar trebui să ne intereseze că cel de lângă noi e mai bogat, mai frumos sau mai de succes decât suntem noi. Iată însă că ne cam interesează până într-un punct în care ajungem să fim de nerecunoscut. Faptul că vecinul meu are o mașină mult mai scumpă decât am eu nu îmi schimbă cu absolut nimic modul de trai. La fel îmi desfășor ziua, la fel îmi cresc copilul, la fel gătesc, mă plimb sau citesc. De ce mi-aș înnegri sufletul de invidie că mașina lui e mai scumpă sau că el e mai frumos ca mine? Până la urmă poate nu are nici un minuțel liber din viață pentru a-și plăti mașina aceea atât de scumpă, pe când eu îmi permit să stau să colorez cărți de colorat pentru adulți sau să văd un film. Poate pentru a-și plăti mașina aceea nu petrece nici un minut cu fiul lui, pe când eu sunt liberă să ies cu copilul în parc în fiecare zi. Nu înțeleg de ce e omul construit în așa măsură încât să își compare rezultatele muncii sale, de ce își raportează fiecare acțiune în funcție de ceilalți și de ce jinduiește atâta la ce are altul. Capra vecinului nu ar trebui să fie punctul meu de interes, capra mea ar trebui să mă intereseze și cât lapte îmi produce ea mie. Capra mea nu va produce mai mult sau mai puțin, nu va produce în funcție de cât de frumoasă e capra vecinului.



    Capra mea e a mea și asta ar trebui să fie doar treaba mea și ce face a vecinului, indiferent ce mănâncă, unde paște, cum doarme sau se adapă e doar treaba vecinului meu. Aruncatul ochiului în curtea celuilalt nu face decât să ne sece de energie, energie pe care o putem consuma în beneficiul nostru. Dacă o invidiez pe amica mea că e slabă sau blondă nu mă va face nici să slăbesc nici să îmi schimb culoarea părului. În schimb, dacă mă voi concentra doar asupra mea și a faptului că am o problemă cu niște kilograme în plus, atunci am să încep sî dobândesc ceva rezultate. Dacă îl bârfesc pe colegul de birou că a fost avansat, nu îmi ajută cu nimic. Nu am decât să muncesc mai cu spor și poate voi avea parte de o avansare la rândul meu. Dacă îl invidiez pe Patapievici că e mai deștept decât mine nu sunt decât o idioată și, la fel, nu îmi ajută cu nimic, tot ce am de făcut e să mă apuc temeinic de studiat și poate voi deveni la fel de merituoasă. Oameni buni, lăsați caprele vecinilor în pace și vedeți de viețile voastre care, de cele mai multe ore, sunt extrem de frumoase, numai că nu mai vedem asta din pricina invidiei.

Distribuie:
Tags : , , , , , , , , , , , ,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Articole recente

[3][recent][recent][Articole recente]

Cele mai vizualizate articole

Facebook

De citit

[4][promovate][featured]