Posted by / joi, 9 august 2018 / Niciun comentariu / , , , , , , , , , , ,

Primul meu traseu cu biciclete Ape Rider


    De la bun început trebuie să specific că nu sunt o veterană în ale biciclitului. Am învățat destul de târziu să merg pe bicicletă, asta însemnând aproximativ acum vreo două luni de zile. Din fericire, am un Decathlon în proximitatea casei și managerii acestui magazin au un sistem extrem de bun, în sensul că poți proba produsele lor, role, biciclete, trotinete. Forțată fiind de copilul meu care are 4 ani și merge bine pe bicicletă, am zis că e cazul să îmi iau inima în dinți și să învăț să merg și eu. Am fost de vreo 3 ori la magazinul mai sus menționat, de vreo două ori am căzut, însă am prins curaj și într-o dimineață de duminică, am fost în Herăstrău și am închiriat una din bicicletele acelea galbene. Am mers două ore fără nici un incident, nu am căzut, nu m-am speriat, astfel începând să îmi placă foarte tare senzația de a merge cu bicicleta. În acea duminică, în drumul nostru prin parc, în preajma Berăriei H, am văzut parcate o sumedenie de biciclete Pegas, roșii, noi, o frumusețe. Mi-am pus întrebarea firească ce se întâmplă cu armata aceea de biciclete, ca mai târziu să caut, cu ajutorul amicului meu Google, informația dorită.



    Astfel am aflat că s-a lansat o aplicație de Bike sharing, mai exact să împarți bicicleta și cu alți utilizatori. Sistemul este extrem de simplu: instalezi aplicația Ape Rider, te autentifici cu datele personale, introduci un număr de card, de pe care am înțeles că se va bloca suma de 69 RON, ca o garanție. În momentul în care dezinstalezi aplicația, suma ți se va elibera și vei putea beneficia de ea iar. Soțul meu și-a instalat aplicația a doua zi de la lansare și a beneficiat de un bonus de 100 Ron, nu a mai fost necesară introducerea cardului bancar și a mers bine merci folosind balanța aceea de 100 Ron. Poți introduce în balanța ta de utilizator absolut orice sumă dorești, ti se va retrage în funcție de cât mergi cu bicicleta. 30 minute costă 1.9 Ron, însă dacă ai depășit cele 30 minute chiar și cu un minut, va trebuie să plătești tot 1.9 Ron. Treaba e că bicicletele acestea mi-au trezit extrem de tare interesul și, înainte de a mă decide ce bicicletă să îmi achiziționez, am zis că e cazul să mai merg ceva kilometri. Interesul a fost trezit și de faptul că le-am văzut cam peste tot în București. Așa că, luni dimineața am dus una bucată copil la grădiniță și am luat calea parcului Herăstrău, hotărâtă să văd care e treaba cu aceste biciclete. M-am dus tot la Berăria H, se mai împuținaseră între timp. Am deschis aplicația, am scanat un cod de bare aflat pe antifurtul bicicletei, trebuie activat GPS-ul telefonului și Bluetooth-ul, și bicicleta cu numărul 99991848758 a fost a mea. Chestia frumoasă e că ți se arată numărul de kilometri parcurși, numărul de calorii, durata și costul închirierii. A fost o reală plăcere să pedalez într-un Herăstrău gol, la ora 9 dimineața. După vreo oră m-am simțit teribil de curajoasă și am îndrăznit să ies pe Șoseaua Kiseleff, unde există o pistă amenajată special pentru bicicliști. În afara faptului că este o bicicletă destul de mare pentru mine, eu fiind destul de mică de statură, nu am ce reproșa. Asta m-a făcut să mă hotărăsc să cumpăr o bicicletă pliabilă. Am lăsat bicicleta tot în preajma Berăriei, ca alt utilizator să o poată folosi. Când ți-ai terminat treaba cu ea, o lași unde dorești, nu m-am dumirit încă dacă există locuri special amenajate pentru aceste biciclete, tind să cred că nu, căci am văzut parcate cu nemiluita în cele mai neașteptate locuri, am avut vreo două chiar în fața blocului în care locuiesc. Pe roata din spate au un soi de dispozitiv care blochează bicicleta, aplicația ți se închide și ai un sumar al traseului parcurs.



    În după-amiaza aceleiași zile am mai luat o dată o bicicletă, de data asta am mers în familie, luând și soțul una. Microbul s-a prins de mine, așa că peste câteva zile m-am întrecut pe mine însămi și am avut curajul teribil de a ieși chiar pe șosea, printre mașini. Mi s-a părut destul de periculos, Bucureștiul nu e chiar un oraș prin care să mergi cu bicicleta, pe trotuar nu ai loc, fie de mașini parcate, fie de pietoni, pe șosea e periculos, uneori neexistând loc de trecere. Ce mai e interesant e faptul că în momentul în care deschizi aplicația, poți vizualiza toate bicicletele din zonă și îți poți și rezerva una. Costul pentru o rezervare de 30 minute este tot de 1.9 Ron. Sistemul mi-a plăcut foarte tare, este extrem de util când vrei să te deplasezi mai repede către un mijloc de transport, cu condiția să ai pe unde merge, și mai e util și pentru cei ce nu posedă o bicicletă proprie și vor să se bucure de câteva ore de pedalat. Cu siguranță mi-a plăcut, voi mai folosi aceste biciclete până o voi cumpăra pe a mea.

Distribuie:
Tags : , , , , , , , , , , ,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Articole recente

[3][recent][recent][Articole recente]

Cele mai vizualizate articole

Facebook

De citit

[4][promovate][featured]