Posted by / marți, 6 septembrie 2016 / 2 Comentarii / , , , ,

Turist in tara mea. Se merita?

Sighisoara, locul unde te plimbi agale si parca timpul s-a oprit in Epoca Medievala. De fiecare data cand am vizitat acest oras, descopar cate un coltisor nou si plin de istorie. Nu stiu daca doar mie mi se pare, dar simt aerul incarcat de istorie inca din momentul in care intru in oras  si se amplifica odata cu intrarea in  Cetatea Medievala. Un oras plin de farmec, istorie si locul unde simti ca iti incarci bateriile.

Din dorinta de a ne reincarca bateriile, am decis impreuna cu sotul sa ne petrecem un weekend  de relaxare in Sighisoara. Dupa cateva ore in care am cautat cazare, dat fiind timpul scurt in care ne-am decis, si recenzii citite pe booking, am gasit locatia perfecta. O pensiune chiar in Cetate, cu camere amenajate in stil medieval, cotata foarte bine din recenzii, locatia perfecta pentru mini-vacanta ce avea sa vina. Nici nu am stat pe ganduri, asa ca am facut rezervarea unde am ales tipul de camera, de pat, iar pentru mai multa siguranta, si din experientele anterioare, am sunat la pensiune pentru a confirma rezervarea. A raspuns o doamna amabila care nefiind in fata calculatorului nu imi putea confirma rezervarea dar m-a asigurat ca va reveni in cel mai scurt timp, imediat ce va avea acces la calculator. Fericita ca am rezolvat si cu acest aspect, mi-am vazut mai departe de treburile cotidiene.

A doua zi, mi-am dat seama ca doamna amabila de la pensiune nu a revenit cu telefon, asa ca am sunat eu dar surpriza, nu a raspuns. Mi-am zis ca poate e ocupata si sigur va reveni cu telefon, pana dupa amiaza, cand am sunat tot eu. A raspuns aceeasi doamna amabila care si-a cerut scuze ca nu a revenit cu telefon deoarece a avut zeci de apeluri si nu a mai reusit sa identifice numarul meu, a confirmat rezervarea dar pentru camera twin. Surprinsa, i-am spus ca nu are cum sa fie astfel de camera si ca doresc sa beneficiez de ceea ce am selectat si rezervat pe booking. Instant din doamna amabila a devenit doamna iritata si irascibila care mi-a spus sec ca ea e patroana, camera de care vreau sa beneficiez e mai scumpa si daca nu imi convine sa anulez rezervarea, iar pe masura ce doamna imi turuia simteam cum calmul si relaxarea din weekend se naruiau.

Opriti-va! I-am spus doamnei: „ Ma uit la confirmarea trimisa de booking si cu siguranta nu imi apare twin! Imi apare camera dubla cu un pat dublu mare!”

Patroana: „ Nu exista asa ceva, nu ati ales asa ceva!”

Eu: „Atunci va trimit confirmarea celor de la booking si va veti convinge!”

Patroana: „Nu aveti ce sa-mi trimiteti, este vina celor de la bookig! Sunati la ei si sa va rezolve ei situatia!”

Nu stiu de ce m-am ambitionat dar am sunat la booking. In cele 30 de minute cat a durat apelul, cam 20 de minute am fost pusa pe hold: ba au vorbit cu patroana de la pensiune, ba au incercat sa gaseasca o persoana care sa vorbeasca romana (cica sa-mi explice mai bine si pe intelesul meu), ba sa intrebe cate ceva pe colegi.  Ma rog,  din toata conversatia concluzia e urmatoarea: desi initial duduia care a raspuns mi-a spus clar ca ceea ce rezerv asta gasesc in locatie pe parcurs si-a schimbat parerea. Deci, chiar daca tu selectezi tipul de camera, tipul de pat, asta nu inseamna ca ceea ce ai selectat vei si gasi la destinatie. Practic tu selectezi preferintele tale si in limita a ceea ce au disponibil, poti beneficia sau nu. Ok, dar ce nu inteleg eu,  de ce ma mai pui sa aleg si unde e specificat ca selectarea e doar o preferinta si nu ofera certitudinea ca asta si gasesc sau beneficiez in momentul in care ajung?

            Oricum, din tot ceea ce s-a intamplat, am ramas profund dezamagita.

Nu sunt la prima dezamagire de acest gen in Romania: am facut o rezervare pe booking la o pensiune din Sibiu, insa ,pentru ca nu eram straini, ne-au cazat la mansarda si nu am beneficiat de acea terasa plina de flori asa cum vazuseram in poze,  si nici de acele camere  luminoase. De dimineata patroana a inceput sa tipe pentru micul dejun trebuie sa platim separat (desi pe booking scria ca este inclus). In Sighisoara, dupa o rezervare tot pe booking, pentru ca nu le-am specificat ora sosirii au considerat ca nu mai ajungem si au dat camera, in conditiile in care aceasta era achitata.

Sunt sigura ca nu e o regula generala, dar in majoritatea cazurilor asa se intampla. Nu dau vina pe booking ci doar pe acele hoteluri sau pensiuni care promit „marea cu sarea” iar cand ajungi in locatie gasesti de fapt altceva si cu toate astea, perseverez sa fiu turist in tara mea. Vreau sa descopar frumusetile si in acelasi timp vreau sa gasesc oameni onesti, bucurosi de oaspeti, nu pe aceaia care profita de orice ocazie sa „te palmuiasca” daca indraznesti vreun comentariu.


Voi ce credeti, merita efortul?

Distribuie:
Tags : , , , ,

2 comentarii:

  1. Avem o tara mult prea frumoasa, pentru locurile deosebite pe care le putem vizita clar merita efortul, pacat ca unii oameni nu stiu sa aprecieze si tot ce conteaza pentru ei sunt bani!

    RăspundețiȘtergere
  2. Recunosc ca nu sunt mare fan al site-urilor gen booking. Le folosesc pentru a citi comentarii dar de fiecare data am preferat sa sun direct la locatie. Si poate am fost norocoasa, dar mereu am primit ce mi s a promis, ba chiar mai mult. Dar se vede o diferenta mare intre gazdele de la munte si cele de la mare. O diferenta in favoarea celor de la munte care nu stiu cum sa te rasfete mai mult. Pe cand cei de la mare nu stiu cum sa ti ia banii mai repede

    RăspundețiȘtergere

Articole recente

[3][recent][recent][Articole recente]

Cele mai vizualizate articole

Facebook

De citit

[4][promovate][featured]