Posted by / joi, 11 mai 2017 / 9 Comentarii / , , , , , ,

Decăderea Circului Globus

    RATB are o campanie desfășurată pe durata a doi ani, grație căreia dacă deții un abonament valabil indiferent pe câte linii poți câștiga o invitație de două persoane la una dintre instituțiile de cultură din București. Parteneri în această campanie sunt muzee, teatre, Circul Globus, biblioteci etc. Mi se pare o iniţiativă laudabilă, eşti stimulat astfel să nu mai mergi pe blat şi unde mai pui că există şi posibilitatea unui câştig. Astfel am fost fericita câştigătoare a unor invitaţii la Muzeul municipiului Bucureşti, de două ori chiar. Ultima oară însă am câştigat două invitaţii la Circul Globus. Preţul celui mai ieftin bilet la circ cred că se situează undeva în jurul a 25 Ron, ajungând la 60 Ron, categoria I, bănuiesc că e vorba de lojă şi primele rânduri. Am evitat să cumpăr bilete la circ, neştiind dacă copilului meu îi va plăcea sau nu, el fiind mititel încă. Nemaifiind spectacole în care sunt animale nu ştiu în ce măsură copiii mai sunt încântaţi sau nu. Aşa că aceste invitaţii de la RATB au fost mai mult decât binevenite, am zis că şi dacă nu îi va plăcea piciului, pot să ies oricând din sală, fără a avea regretul banilor cheltuiţi în van. În stagiunea actuală există un singur spectacol, Cartea junglei, bazat pe povestea bine ştiută. Am pregătit copilul cu vreo săptămână înainte, eram şi eu extrem de curioasă, nu am mai fost la circ de când eram copil şi mă gândeam că voi retrăi bucuria aceea. Aşa că duminică la ora 11 m-am prezentat cu căţel, purcel şi copil la circ. Ni s-au repartizat locurile din ultimul rând dar cum calul de dar nu se caută la dinţi nu am avut nimic de obiectat. Oricum sala era mai mult goală aşa că am avut nesimţirea de a mă muta după ce a bătut gongul de începere. Nu am încurcat absolut pe nimeni, am ţinut chiar şi copilul în braţe, nedorind să profit mai mult de ospitalitatea circului. La ora 11 fix a început spectacolul. Copilului nu i-a plăcut absolut deloc dar nu ştiu cât de obiectivă poate fi părerea lui având în vedere că are 2 ani şi jumătate. De la început trebuie să spun că nu am stat în sală pe toată durata spectacolului, am părăsit-o peste vreo 40-45 minute şi din cauza copilului şi din cauza faptului că am fost tare dezamăgită şi mi-a fost lăsat un gust amar. Din tot entuziasmul meu iniţial s-a ales praful şi îmi pare foarte rău să o spun. Cred că odată cu sfârşitul reprezentaţiilor cu animale zilele Circului Globus sunt cam numărate, din păcate. Cum am spus, spectacolul era Cartea junglei. Păi, să mă ierte ăl de sus, câtă inspiraţie să ai să faci aşa un spectacol fără o lăbuţă de animal?! Locul animalelor a fost luat de nişte surogate de actori, spun surogate pentru că nu mi s-a părut că ar avea vreun talent actoricesc. Evident că nu ăsta e rolul angajaţilor de la circ şi oamenii probabil au fost nevoiţi să se reprofileze după ce s-au dus pe apa sâmbetei numerele cu animale. Din păcate spectacolul, atâta cât am stat, mi s-a părut lipsit de vlagă, angajaţii fără entuziasm, probabil şi din cauza salariilor, numerele perimate şi totul artificial. Întâmplarea face că exact cu o seară în urmă avusese spectacol Cirque du soleil şi văzusem nişte imagini de la reprezentaţie. Evident că nu suferă comparaţie dar totuşi am făcut-o, nu m-am putut abţine. Diferenţa era atât de înspâimântătoare şi mă aşteptam să găsesc măcar ceva, o părticică din măreţia şi splendoarea unui circ. Recunosc că nu am văzut spectacolul de la Circul Globus cu ochii unui copil, nu ştiu cât au fost copiii din sală de încântaţi. Dar adultul din mine care abia aştepta să se întoarcă în timp a avut parte de o dezamăgire cruntă. Aşadar povestea mi s-a părut extrem de neinspirată, subiectul de fapt, măcar imaginează alt tip de spectacol, nu Cartea junglei şi în rolul tigrului un tip vopsit pe faţă, îmbrăcat cu o geacă de motor şi meclă de bătăuş de cartier. Îmi cer scuze realizatorilor. Una peste alta: lipsă de entuziasm, de viziune, de magie, de spectacol, de măreţie, de muzică şi decor potrivit. Sunt dezamăgită să spun că nu mi-a plăcut. Mă aşteptam la altceva, mă aşteptam să mă transpun în spectacol măcar jumătate de oră. Poate vor urma spectacole ceva mai inspirate şi ceva mai bine lucrate. Regrete, dragă Circ Globus.

Distribuie:
Tags : , , , , , ,

9 comentarii:

  1. da este foarte slab spectacolul de la circ, oamneii aia nu au abilitati de actori dar mai bine asa decat cu animale chinuite si maltratate zilnic pentru o farama de bani!

    RăspundețiȘtergere
  2. Actorii de care vorbiti nu sunt artistii Circului Globus, ci actorii Teatrului de copii "Ion Creanga". Artistii de circ fac doar circ.

    RăspundețiȘtergere
  3. Cirque du soleil nu folosește animale. Importante sunt acrobațiile și jocul comedienilor. Și, totuși, poate face spectacole extraordinar de frumoase.

    RăspundețiȘtergere
  4. Un circ fără animale este ca si cerul fără stele...cind iei animale dela um circ este ca si cum iei creionul din mină de la un scriitor...idea de a scuate animale este o idee idioata

    RăspundețiȘtergere
  5. Mai idioata ca tine, n-are cum sa fie.

    RăspundețiȘtergere
  6. vorbiti serios? actorii aceia sunt de la Ion Creanga????

    RăspundețiȘtergere
  7. Spectacolul de circ fara dresura de animale nu mai are niciun farmec. Mergeti la un oricare circ privat (unde exista in continuare animale) si apoi la Globus. O sa vedeti diferenta.

    RăspundețiȘtergere
  8. Am fost la "circ" ceva mai penibil nu mi-a fost dat sa vad,noroc ca fiul meu facea niste comentarii savuroase (9ani) la care am ras cu pofta,gen tati schimba canalul s- au cand asa zisi lupi urlau intrand in sala ma intrebat"au venit drogatii?" penibil putin spus,apropo as fi dorit sa o vad pe Firea in rolul sarpelui cand fiul meu a exclamat"mama ce cacatoi!"m-am prapadit de ras.NU MERITA timpul pierdut

    RăspundețiȘtergere
  9. Am fost la "circ" ceva mai penibil nu mi-a fost dat sa vad,noroc ca fiul meu facea niste comentarii savuroase (9ani) la care am ras cu pofta,gen tati schimba canalul s- au cand asa zisi lupi urlau intrand in sala ma intrebat"au venit drogatii?" penibil putin spus,apropo as fi dorit sa o vad pe Firea in rolul sarpelui cand fiul meu a exclamat"mama ce cacatoi!"m-am prapadit de ras.NU MERITA timpul pierdut

    RăspundețiȘtergere

Articole recente

[3][recent][recent][Articole recente]

Cele mai vizualizate articole

Facebook

De citit

[4][promovate][featured]