Posted by / sâmbătă, 13 mai 2017 / Niciun comentariu / , , , , , , , , , , , ,

Iubirile croitoresei

Iubirile croitoresei
Maria Duenas

    În urmă cu un an de zile am primit cadou de la mama mea, o cititoare pasionată, Iubirile croitoresei de Maria Duenas. Auzisem vag de ea, de fapt îmi trecuse pe la urechi ceva de un serial cu acelaşi nume şi mama mi-a confirmat că, într-adevar, se făcuse şi un film după cartea cu pricina. Şi am zis că dacă s-a făcut şi film după carte şansele să fie proastă erau destul de mici, trebuie să fii de-a dreptul tâmpit să faci film, serial sau ce o fi el după o carte proastă. Spaniol, serialul cu iz de telenovelă cică ar fi fost chiar bun. Aşa că am purces şi la citirea cărţii, carte care m-a prins şi pe care nu am mai lăsat-o din mână, având toate ingredientele unui best-seller, cum ar spune majoritatea criticilor de carte. Eu nu sunt un critic, sunt un cititor obişnuit, cu o pasiune pentru citit, am mai spus că nu am pretenţia de a prezenta o carte din punctul de vedere al unui critic. Aşadar în Iubirile croitoresei găseşti iubire, aventură şi suspans. Sira Quiroga, o croitoreasă din Madridul anilor de dinainte de războiul civil din Spania, se îndrăgosteşte de bărbatul nepotrivit, oare câte nu o fac, şi ajunge să fie părăsită în Maroc, lăsată fără o leţcaie în buzunar, plină de datorii şi cu ameninţarea expulzării în Spania dacă nu va plăti datoriile făcute de către nemernicul mai sus menţionat. După şocul şi spaima trăite iniţial, Sira, sub oblăduirea unei femei de o obârşie îndoielnică, reuşeşte să deschidă o aşa-zisă casă de modă, sub un nume exotic, Aris Agoriuq, de fapt numele ei inversat. Salonul începe să aibă succes, frecventat de femei de diferite naţionalităţi, atât germane cât şi engleze, şi din această cauză Sira devine eligibilă pentru o poziţie de informatoare pentru guvernul englez. Acţiunea se petrece în preajma celui de-al doilea război mondial şi, deşi romanul este ficţiune, întâlneşti prezenţa unor personaje reale ca Juan Luis Beigbeder, ministru de externe din primii ani ai franchismului, amanta lui, Rosalinda Fox sau ataşatul naval Alan Hillgarth. După ce am terminat cartea de citit, am căutat pe Google informaţii despre cei trei, fiind curioasă cum arătau de fapt şi adevăratul destin al lor. Acţiunea este impregnată atât de exotismul Marocului cât şi de tragismul zilelor celui de-al doilea război. După ce pune pe picioare casa de modă din Tetuan, Sira se vede în poziţia de a părăsi Maroc-ul şi a se stabili în Madrid, având aceeaşi ocupaţie, aceea de a spiona pentru guvernul englez, ocupaţie extrem de riscantă. Sub acoperirea unei croitorese de succes, duce la îndeplinire misiuni destul de riscante, dându-i-se ocazia să se şi îndrăgostească. Sira e un personaj interesant, e plină de femininate, poate şi prin prisma meseriei practicate, e o femeie ingenioasă, mai puţin genul fatal cât o ingenuă descurcăreaţă şi inteligentă. Sira place pentru curajul de care dă dovadă, pentru faptul că nu e spionul-maşină, fără sentimente, ci e omul-spion care are frici, spaime şi îndoieli. Place pentru că e bună, umană. Place pentru că face un lucru extrem de periculos şi palpitant şi pentru că are aura aceea a spionului. Cartea te prinde în mod clar, de aici şi numărul extrem de mare de exemplare vândute, aproximativ 1 milion. Cartea prinde pentru că iubirea se împleteşte cu aventura în acest carusel al spionajului, Sira îndrăgostindu-se de un personaj enigmatic, Marcus Logan, a cărui identitate nu ne este foarte clară până la sfârşitul cărţii. Şi mai prinde pentru că este o carte motivaţională, Sira având puterea şi curajul de a se ridica şi construi o viaţă şi o carieră. Şi cu siguranţă poveştile acestea de succes prind. E o povestire fluidă, frumoasă şi palpitantă şi în mod clar recomandată a fi citită. Mă gândesc să caut să văd şi serialul, sunt curioasă de modelul rochiilor, al atitudinii adoptate de eroină, am înţeles că s-a filmat în foarte multe locaţii, ar fi interesant de văzut. În cazul în care o să o faceţi cadou cumva, aşa cum am primit-o eu, destinatarul vă va mulţumi cu siguranţă, va fi un cadou inimos şi reuşit fără o investiţie financiară foarte mare.

Distribuie:
Tags : , , , , , , , , , , , ,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Articole recente

[3][recent][recent][Articole recente]

Cele mai vizualizate articole

Facebook

De citit

[4][promovate][featured]