Posted by / miercuri, 14 septembrie 2016 / 6 Comentarii / , , , , , , , , ,

Cum să nu-ţi alegi un avocat să te reprezinte!!


    Bun… trecând prin aproape orice, am ajuns să am nevoie de un avocat care să mă reprezinte într-o problemă cu o bancă mare din România, dar nu cu capital românesc. Nu dau detalii despre numele băncii și nici nu vreau sa dezvălui momentan numele Casei de Avocatura cu care am decis sa colaborez, păstrez confidențialitatea public. 

    În anul 2007 am contractat un credit pentru achiziționarea unui apartament în franci elvețieni. Mare greșeală deoarece s-a dovedit a fi cea mai proastă alegere a momentului. Din păcate francul elvețian era singura monedă promovată de toate băncile și spun asta pentru că la absolut toate băncile mi-a fost prezentat “Creditul în franci elvețieni”. Am aflat atunci că este moneda cea mai stabilă dintre toate monedele convertibile. Sunt convinsă că sunt multi cei care ne condamnă pe cei care am luat credit în această moneda deoarece am făcut acest credit într-o ”monedă exotica” așa cum a fost denumită de către Guvernatorul Băncii Naționale... de parcă nu Banca Națională a acreditat acordarea unor astfel de credite.



    M-am împăcat cu ideea că am făcut o alegere proastă la acel moment și am început să caut un avocat care să mă reprezinte. Până la urma am găsit o Casa de Avocatură reprezentată de un Domn Avocat care apare pe sticlă aproape zilnic și care este extrem de vocal și astăzi când vine vorba de credite sau de procese colective cu băncile. Mi-a inspirat încredere și am decis sa merg să discut despre problema mea actuală. Am făcut o programare și cu greu avocatul a reușit să mă pună în agenda lui de întâlniri. I-am povestit pe larg situația creditului și mi-a spus că este simplu, că această Casa de Avocatura se ocupă exact cu astfel de probleme, iar apoi și-a început pledoaria în fața mea, necunoscătoare de drept fiind. Mi-a povestit numai despre situații cu final fericit, mi-a dat speranța spunând că este aproape de zero șansa de a pierde un astfel de proces. Mai mult... mi-a sugerat să încep doua procese: un proces pentru rambursarea comisionului reținut abuziv și un proces pentru nulitatea contractului inițial (acesta având în el mai multe clauze neconstituționale și evaziv dezvoltate). L-am crezut și am acceptat să semnăm un contract atunci deoarece în scurt timp urmau să înceapă doua procese colective chiar cu banca respectivă. Mi-a fost încasată prima taxa de 400 lei urmând ca ei să-mi trimită o factură cu jumătate din onorariu în cel mai scurt timp respectiv 3.100 de lei. Aici trebuie sa menționez că încă 3.100 de lei trebuiau plătiți când cele 2 procese erau cu documentația depusă la Judecătorie. Toate bune și frumoase, am primit factura, am achitat suma dar din acest moment începe partea supărătoare și anume: nu am mai primit vești de la Casa de Avocatura. Am decis sa îi sun deoarece eram interesată dacă au fost întocmite și depuse dosarele dar atunci, stupoare, ca procesele sa înceapă de fapt trebuia sa plătesc toată suma, lucru nespecificat la momentul semnării contractului. Fiind foarte supărată că a trecut mult timp, m-am prezentat la sediul Casei de Avocatura dar Avocatul deținător din acel moment nu a mai fost disponibil pentru discuții și m-a pasat frumos unei Domnișoare Avocat. Dacă stau bine și mă gândesc la discuțiile purtate în ultimul an și jumătate posibil nici să nu fie avocat, dar cine mai știe sau ce mai contează?!

    Aceasta Domnișoară Avocat este foarte greu de găsit, de cele mai multe ori este la masa urmând sa mă contacteze când termina masa. Lucru care nu s-a întâmplat într-un an și jumătate nici măcar o singura data. În acest an și jumătate nu a trimis nici măcar o data stadiul în care se afla procesele mele, date despre proces sau termene, absolut nimic, comunicare zero, de fapt făcând un exercițiu de memorie am primit un singur e-mail de la ea și anume în momentul în care mi-a fost trimisă a doua factură de 3.100 lei. Mai mult, de fiecare data mințea spunând că mi-a transmis pe e-mail informații importante. Pe la jumătatea anului acesta m-am prezentat la Casa de Avocatura să vad și eu cele doua dosare care nu au fost găsite inițial, urmând să mă contacteze Domnișoara Avocat când le găsea. M-am prezentat iar din proprie inițiativă și mi-am găsit singura dosarul în arhiva lor. Surprinzător nu?! Trebuia doar sa se uite pe cotorul bibliorafturilor!!! Dosarul era foarte frumos aranjat, corespondența era în ordine cronologică și cam atât. Domnișoara Avocat bătea câmpii cât este ea de ocupată și cată treaba are, cum lucrează ea zi lumină și cum încearcă să mulțumească pe toată lumea de parcă pe mine mă interesa ceva din ceea ce spunea. Nu a comentat absolut nimic despre cazul meu. Am plecat foarte dezamăgită și supărată ca am apelat la aceasta Casa de Avocatura. M-am supărat pe mine că am crezut că un avocat renumit o să-mi reprezinte interesele. Raportez absolut tot la persoana mea pentru că atunci când plătesc pe cineva am și așteptări.


    Încercând să aflu date despre procesele mele am aflat că unul dintre ele nici măcar nu a fost acceptat de către Instantă și culmea acest lucru l-am aflat în parc când am fost cu cățelul și m-am întâlnit cu un vecin care din întâmplare este avocat. L-am rugat sa verifice și el și să-mi explice ca eu nu înțeleg mare lucru din ce am citit pe portalul instanțelor de judecată. Nu mai menționez aici că a rămas stupefiat când a auzit suma solicitată și nici faptul că este intolerabil să nu-i spui clientului ce se întâmplă cu procesul lui. 

    Având foarte multe întrebări am încercat sa o contactez pe Domnișoara Avocat dar dumneaei era ca de obicei la masă și nu a putut fi deranjată. A durat o săptămâna până am reușit să o găsesc disponibila și atunci era senină ca o zi de vară spunându-mi "Sigur este ceva greșit încă nu avem motivarea dar cum o avem vă contactăm" și iar au trecut lunile, iar acum eu încă aștept să-și facă timp sa ne întâlnim pentru a face apel!!! Ciudat nu? Interesant este ca trebuie sa mai plătesc pentru documentația care se depune la apel, iar suma nu este de neluat în seamă: 1.200 lei fără contract !!!!!

    În concluzie... dacă ai nevoie de un avocat și ajungi sa semnezi un contract cu el, asigură-te ca:
  • în contract sunt trecute toate taxele și toate sumele care trebuie achitate în toate fazele procesului;
  • dosarul este făcut și discutat împreună cu tine (clientul) iar discuțiile importante sunt purtate cu avocatul nu cu un stagiar, un jurist sau un asistent licențiat în sport;
  • comunicarea trebuie să existe pe cale scrisă și verbală înainte de orice termen;
  • riscurile trebuie discutate înainte de începerea unui proces dar şi pe durata procesului;
  • asigură-te că ești reprezentat la termenele de judecată și că avocatul nu scrie doar niște hârtii așteptând ca lucrurile să se termine de la sine;
  • un avocat bun va încerca mereu sa fie rezervat și reținut în ceea ce privește șansa câștigării unui proces;
  • asigură-te ca avocatul ales a câștigat procese cu spețe asemănătoare cu a ta.

    În final pot spune că am angajat un avocat să ma ajute într-o situație neclara și abuzivă cu o bancă și el m-a jecmănit și ignorat exact cum a făcut și banca la rândul ei! 

    Este o vorbă la români ...." ... și cu banii luați" și nu s-a terminat aici... Saga continua!
Distribuie:
Tags : , , , , , , , , ,

6 comentarii:

  1. Si eu sunt satul de avocati. Am avut un proces ptr ca mi-a fost ridicata masina acum 3-4 ani. Avocatul mi-a zis ca se castiga sigur, dar am aflat ulterior ca el nu se prezenta la tribunal (solicita amanare si se dadea bolnav) ptr ca il plateam la prezenta. Dupa ce am pierdut apelul, am facut recurs si am schimbat avocatul, acesta s-a inchinat cand a auzit, dar si el mi-a facut fix la fel. Mai bine ma reprezint singur.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. clasic deja:(
      sper doar sa fie " avocati intre avocati" dar posibil sa raman cu speranta!

      Ștergere
  2. Si eu sunt satul de avocati. Am avut un proces ptr ca mi-a fost ridicata masina acum 3-4 ani. Avocatul mi-a zis ca se castiga sigur, dar am aflat ulterior ca el nu se prezenta la tribunal (solicita amanare si se dadea bolnav) ptr ca il plateam la prezenta. Dupa ce am pierdut apelul, am facut recurs si am schimbat avocatul, acesta s-a inchinat cand a auzit, dar si el mi-a facut fix la fel. Mai bine ma reprezint singur.

    RăspundețiȘtergere
  3. Tu dacă te-ai angajat sa dai băncii X franci elvețieni, pentru ce te apuci sa dai în judecată? Ți s-au cerut cumva X+1 franci elvețieni?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu daca ai vreun credit in franci elevetieni... dar cu siguranta ai face la fel daca ai vedea ca dai dublul ratei, fata de momentul cand l-ai luat. Cand iei un credit intr-o moneda "exotica" nu te astepti sa se dubleze, ca nimeni nu este nebun sa munceasca o luna intreaga si sa dea tot salariul pe rata de la casa.

      Ștergere
    2. Când iei un credit în franci elvețieni, iar tu ești plătit în lei, înseamnă că îți asumi riscul valutar. Dar vă spun eu de ce ați luat credite în franci elvețieni: la euro dobânda era 6-7%, la lei era 9-10%, iar la franci era 2-3%. Chiar dacă îți iei credit în euro, fiind plătit în euro, există un risc. Astăzi câștigi 9000 de euro și îți permiți o rată de 4600 de euro pe lună fără probleme. Dar dacă maâine vei căștiga doar 4500 de euro pe lună? Cum îți mai plătești creditul?

      Ștergere

Articole recente

[3][recent][recent][Articole recente]

Cele mai vizualizate articole

Facebook

De citit

[4][promovate][featured]