Posted by / marți, 16 ianuarie 2018 / 1 Comentariu / , , , , , , , , , , ,

Căruciorul de bebeluș vs sistemele de purtare ale copiilor


    Din capul locului trebuie să spun că, din punctul meu de vedere, câștigător a fost sistemul de purtat, mai exact wrap-ul elastic. Nu am absolut nimic împotriva celor ce aleg căruciorul, nici a căruciorului în sine, numai că, după ce am folosit prima oară wrap-ul nu m-am mai lăsat convinsă să folosesc cărucior. Am ales un sistem de purtare pentru că, imediat după ce am născut printr-o operație de cezariană, abia puteam ridica o banană, nicidecum un cărucior. Locuiam într-un bloc cu 4 etaje, la ultimul nivel, fără a avea un lift, ieșitul cu copilul afară fiind practic imposibil. Nu aș fi putut nici să stau o zi întreagă în casă, în așteptarea consortului care să mă ajute cu căratul căruciorului. Inițial am optat pentru un sistem de purtare total neergonomic până într-o bună zi, noroc că nu l-am folosit decât vreo 3 zile, m-a oprit o doamnă extrem de binevoitoare care mi-a explicat dezavantajele purtării copilului în sistemul acela în care stătea de-a dreptul spânzurat, având o poziție extrem de incomodă și total nesănătoasă. Deși nu cunosc numele doamnei, țin să îi mulțumesc până în ziua de astăzi, căci m-a scutit de multe minute chinuitoare de îmbrăcat, înfofolit și ținut copil în cărucior ca o mumie. După ce am primit sfatul doamnei am ajuns acasă și am început a mă informa și, la scurt timp, am luat decizia de a achiziționa un wrap elastic, fiind cel mai ușor de purtat și cel mai ieftin sistem sănătos de purtat bebeluși, fiind indicat chiar de la naștere. Am plătit fabuloasa sumă de 100 Ron, cred că a fost suma cheltuită cu cel mai mare folos din toată existența mea de proaspăta mămică.



    Cu ușurință pot enumera 6 beneficii ale purtatului de copil, acestea fiind:

1. Posibilitatea de a te deplasa oriunde, de la autobuz, care e posibil să fie extrem de aglomerat, până la metrou unde, de asemenea, există posibilitatea de a nu exista un lift și a căra un cărucior pe scări nu e chiar la îndemâna oricui.

2. Un copil nou născut își va dori să stea lipit de mama lui cât mai mult timp, copilul va tânji după apropierea mamei, a mirosului acesteia, a căldurii sânului. Nu cred că un bebeluș își va dori să stea întins pe spate în cărucior, uitându-se doar la albastrul cerului sau, în cel mai rau caz, la coviltirul căruțului de deasupra sa. Copilul habar nu are de ultimul model de cărucior care se pliază în așa fel încât intră în geantă, copilul nu dă doi bani pe culoarea mov a sezonului, copilul vrea, în mod clar, pe mă-sa. 

3. Posibilitatea de a pleca undeva fără prea multe pregătiri. Ai tras ceva pe copil, l-ai pus în sistem și ești gata de plecare. Am purtat copilul mai bine de un an și nu mi-am făcut vreodată griji că i-ar fi înghețat picioarele, mâinile sau spatele. Era protejat în permanență de căldura corpului meu, nu i-au înghețat niciodată extremitățile în cărucior, nu am investit în zeci de mii de păturici care să îi țină cald.

4. Posibilitatea de a te deplasa pe orice vreme. Evident că dacă viscolea afară nu am ținut morțis să îmi scot copilul afară însă am putut ieși dacă afară erau nămeți, ceea ce ar fi fost aproape imposibil cu căruciorul, am ieșit când plouă, adăpostiți amândoi doar de o amărâtă de umbrelă. 

5. În cazul în care copilul este alăptat este extrem de ușor să hrănești un copil purtat într-un sistem. Nu trebuie dat jos, nu trebuie ținut în nici un fel de poziție, dacă sunteți mai pudice vă puteți acoperi cu o eșarfă sau o haină, deși nu e firească soluția aceasta, alăptatul fiind un act normal. 



   
6. A purta un copil până la 1 an sau 2, depinde de copil, al meu după ce a învățat a merge nu a mai vrut să fie purtat, a mai acceptat când și când un sling, ajută nu numai la menținerea siluetei, ci și la subțierea ei. Am rămas după naștere cu 30 kg în plus pe care le-am topit în mai puțin de un an cărând copilul pe mine, în wrap, kilometri întregi. Ce e drept, doar așa adormea dar chiar a ajutat. 

    Nu regret nici un moment alegerea unui sistem de purtare al pruncilor și nu regret nici un moment că, deși am avut două cărucioare, au sfârșit prin a fi abandonate și dăruite ulterior. Copilul are aproape 4 ani acum și mă uit cu nostalgie când văd mame purtărețe ai căror copii dorm atât de frumos la pieptul lor, cu gura aceea mică, întredeschisă parcă a mirare.

Distribuie:
Tags : , , , , , , , , , , ,

Un comentariu:

  1. caruciorul este util, copilul se uita la mama si o vede mereu, frigul nu este o problema pentru ca el este utilat cu tot ceea ce-ti trebuie, doar cand este zapada este dificil dar atunci te salveaza o manduca. noi le-am folosit pe ambele si ne-am descurcat de minune. totusi manduca nu-mi dadea o stare buna pentru ca de fiecare data cand o dadeam jos aveam o stare de ameteala, posibil sa am o problema de sanatate. castigator in cazul nostru este landoul+caruciorul si apoi caruciorul sport.

    RăspundețiȘtergere

Articole recente

[3][recent][recent][Articole recente]

Cele mai vizualizate articole

Facebook

De citit

[4][promovate][featured]