Posted by / vineri, 27 aprilie 2018 / Niciun comentariu / , , , , , , , ,

Medicină, nutriție și bună dispoziție - Dr. Simona Tivadar


    Circulau în mediul virtual niște articole semnate de doamna Simona Tivadar sau cu învățămintele oferite de ea, medic specializat în diabet, nutriție și boli metabolice. Ofereau informație reală, de bun simț, cădeam cu totul de acord în ceea ce privește atât alimentația adultului cât și a copilului. Am mai văzut-o sporadic și la televizor, sporadic nu pentru că poate nu ar fi apărut ci pentru că nu apuc eu să mă uit la televizor atât de des. Nici acesta nu e un lucru atât de rău. Așa că după ce m-am tot intersectat cu informațiile oferite de Simona Tivadar am declarat că îmi place și am dat o căutare pe Facebook unde am găsit o sumedenie de articole care mi-au captat atenția. Menționez unul în care este făcută o descriere a E-urilor din alimentație și în urma citirii lui mi-am dat seama că suntem o populație absolut dezinformată. Și din căutare în căutare am ajuns și la cartea doamnei Simona Tivadar, carte ce am înțeles că a fost în topul vânzărilor la Târgul de carte din 2017. Tipărită de Editura Humanitas, cartea nu este propriu-zis un document, ci o culegere a textelor medicului, pamflete medicale, cum le numește chiar autoarea lor, postate de-a lungul timpului pe Facebook. Să nu vă imaginați că dacă o veți cumpăra veți da peste un ghid de nutriție, de exemple de meniuri, cantități, gramaje ce ar trebui ingerate pentru a rămâne supli și sănătoși.



    Cartea am comandat-o online după ceva căutări, nu era pe niciunde pe stoc și după ce am făcut o comandă a trebuit să aștept ceva, căci nu era disponibilă. Prețul este de 35 Ron, mi s-a părut destul de mult, practic pentru niște texte copiate și puse laolaltă și destul de costisitoare pentru salariatul cu venitul minim. Dar, asta e, cartea costă și trebuie să facem sacrificii. Și dacă nu ai vreme să frunzărești profilul paginii de Facebook a doamnei Simona Tivadar iei cartea și te delectezi. Medicul spune pe șleau și condamnă cu un umor extrem de acid toate practicile acestea moderne ale unei medicini inventate, râde de practica detox-ului la care cred că recurge absolut toată populația feminină ce își dorește a-și recâștiga sau menține silueta, râde de curentul raw-vegan, râde de consumatorii de alge, de consumatorii de lămâie cu bicarbonat. Aciditatea medicului se răsfrânge și asupra celor ce practică bio-rezonanța, o practică destul de comună printre cei de peste 50 ani, în încercarea de a-și cumpăra nemurirea. Dr. Oz trece și el prin săgețile medicului, tot așa cum o fac și practicile unor părinți ce își alimentează copiii numai cu semințe și nuci, fiind prost informați de fel de fel de pagini de internet. Căci oful doamnei este extrem de mare în ceea ce privește informarea aceasta online, in detrimentul informației primite de la medic. Ori în anul 2018 toți am ajuns să avem cunoștințe de medicină, toți știm ce sunt carbohidrații și știm că dietele fără carbohidrați sau gluten ne slăbesc, toți știm că dacă bem apă caldă pe stomacul gol o să devenim nemuritori, toți știm că dacă luăm suplimente o să fim sănătoși pentru tot restul zilelor noastre, în ciuda a ceea ce băgăm în gură. Doamna Tivadar mai râde de obiceiul românilor de a se îmbolnăvi des de tot de la curent sau de deochi.



    Pe ici pe colo nu am fost de acord cu ceea ce afirmă medicul, poate subconștientul meu nu voia asta, refuza. Însă este o lectură extrem de amuzantă care te face însă să te gândești amar cât suntem de prostănaci și cât de greșit este de a te informa din niște fițuici fără nici o bază medicală. Simona Tivadar propovăduiește cumpătarea, mișcarea, obiceiurile sănătoase, specifice poporului român, restul fiind doar mofturi, restul însemnând tot soiul de curente alimentare, de detoxifieri, de mâncat numai iarbă crudă sau numai alune. De cumpărat măcar pentru a citi cele șase interviuri de la sfârșitul cărții, interviuri cu informații prețioase și de bun simț. De citit în drum spre serviciu dacă mergeți cu mijloacele de transport în comun sau seara, după ce ați adormit copiii, vă veți destinde cu siguranță și unele texte vă vor provoca un râs sănătos.

Distribuie:
Tags : , , , , , , , ,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Articole recente

[3][recent][recent][Articole recente]

Cele mai vizualizate articole

Facebook

De citit

[4][promovate][featured]