Posted by / luni, 22 august 2016 / Niciun comentariu / , , , , ,

A auzit cineva de Bruxism?


V-ați trezit vreodată dimineața cu durere de maxilar? Ori cu o oboseală a mușchilor masticatori de parcă toată noaptea ați mestecat o gumă? Dacă da, atunci suferi de bruxism.
Personal, nici nu am auzit de această afecțiune pană la un control de rutină la medicul dentist care și-a dat seama de boală, imediat ce am deschis gura.
Se pare că bruxismul înseamnă un scrâșnet al dinților care are loc în unele cazuri ziua, dar cel mai des în timpul nopții iar din cauza asta ți-i se uzează dantură. Deci, prin scrâșnetul involuntar îți tocești dinții.



    Din curiozitate am căutat pe internet și am găsit imagini prin care am înțeles ce înseamnă să nu ignori un control periodic.
Sursă: www.northstarfamilydental.com

    Înfiorător nu? Cele mai interesante au fost cauzele bruxismului: stresul, emoțiile puternice, supărarea, frică, nopțile pierdute, odihnă insuficienta și nu numai. Dar dacă stai bine să te gândești poți avea o boală de care tu să nu ai habar exact din habitatul actual, căci stresul, emoțiile, supărarea și oboseala le găsești la tot pasul. Se pare că de bruxism nu scăpa nici persoanele perfecționiste, agresive sau obsedate, iar din ce m-am documentat și conform statisticilor o persoană din trei suferă de acest tip de boală.



    Nu există tratament medicamentos pentru bruxism; doar o gutieră personalizată de la medicul stomatolog care te împiedică să nu mă scrâșnești din dinți; cu relaxarea...cam greu în ziua de azi dar... necesară. Alte metode de remediere ar fi șlefuirea dinților și obturații pentru a aduce dinții la același nivel. Să fiu sinceră, nu că nu aș avea încredere în medicul stomatolog la care merg dar numai când am auzit de șlefuire și obturații mi-i s-a făcut pielea de găina, așa că am optat pentru gutieră. Cu eliminarea stresului e mai greu, dar lucrez intens, atât cât îmi permite timpul. :)  
Distribuie:
Tags : , , , , ,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Articole recente

[3][recent][recent][Articole recente]

Cele mai vizualizate articole

Facebook

De citit

[4][promovate][featured]