Posted by / miercuri, 16 mai 2018 / Niciun comentariu / , , , , , , , , , , , ,

Reguli de bună cuviință pe Facebook sau cum să nu îți dai singur like la postări



    Ne place sau nu, evoluție sau involuție, numiți-o cum vreți, Facebook a ajuns o comunitate și regulile de purtare într-o comunitate sunt aceleași, indiferent cât de virtuală și de neobișnuită ar fi aceasta. Mi se pare absolut esențial, ca și în lumea reală de altfel, să ai bun simț, să dai dovadă de educație și de politețe, să nu agasezi lumea cu informații eronate sau stupide. În acest sens am alcătuit un regulament de bună purtare pe Facebook. 

1. Indiferent dacă ne cunoaștem sau nu, în momentul în care ai intenția de a începe un dialog cu mine, o să te rog să mă saluți, e suficient un simplu bună, nu trebuie să îmi trimiți sărutări de mânușițe, inimioare sau alt soi de emoticoane tembele. Bună ziua e formula universală. Dacă ești bărbat, nu te am în lista de prieteni și ai vrea să ne cunoaștem, te rog, dar te rog din suflet, indiferent cât de excitat ai fi, nu îmi trimite o poză a sexului tau erect, asta în loc de bună dimineața. Poza aceea nu mă va face să îmi doresc să te cunosc, nu voi face decât să apăs mai repede opțiunea block. Așadar, vrei dialog, salută, termini dialogul, salută iar, nu termina discuția brusc, lăsându-mă acolo cu ochii în soare, neștiind dacă te-a lovit sau nu vreo calamitate. 




2. Presupunând că ești o persoană cu frica lui Dumnezeu și, mă bucură sincer treaba asta, nu îmi bombarda retina cu țînșpe mii de postări cu icoana, cu sfânta biserică, cu toate binecuvântările de peste zi. Cred că și două pe zi sunt prea multe dar să pui postare după postare după postare cu icoana făcătoare de minuni, nu mi se pare a fi credință ci dovadă de....hai să îi spun limitare mentală. E valabil și cu postările, evident penibile, de cazuri sociale, de genul acelora de la Antena 1. Înțeleg că e pagina personală și fiecare postează ce vrea dar uneori, pardon, de cele mai multe ori, pierd niște postări și articole care m-ar interesa fiindcă se duc undeva la coada postărilor cu icoane făcătoare de minuni. De curiozitate, s-a simțit cineva mântuit de vreo poză din aceea? Nu trebuie să îmi spuneți, cunosc deja răspunsul. 

3. Nu îți da like la pozele pe care tu însuți le-ai postat. Nu văd rostul. Adică e un fel de dublu like, sau cum? S-a prins toată lumea că, din moment ce ai pus poza acolo sau postarea, îți place ceea ce ai pus. Nu mai trebuie să apeși și butonul de like doar pentru a fi sigur că îți place. 

4. Când postezi ceva, te rog din tot sufletul meu, ai grijă să fie scris corect gramatical. Și dacă vrei să iei legătura cu mine, după ce m-ai salutat, te rog respectuos, nu mă aborda cu “k fak beiby? Ai okii frumoșii fok. Miași dorii să te cunosk și să te invit la o kafea. Partikipi și tu? “ Sub nici o formă nu voi partikipa, singura întâlnire pe care aș putea să o am ar fi cu oftalmologul pentru că ochii mei suferă teribil de tare când citesc așa ceva. 




5. Presupunând că m-ai salutat, am schimbat două cuvinte, pari întreg la cap, e posibil chiar să înceapă să îmi placă dialogul, nu provoca o relație sexuală cu mine pe Facebook. Nu, nu mă f....t pe messenger. Sunt de acord că niște mesaje picante, porcoase sau deocheate, cum vreți să le spuneți, pot condimenta relația, dar asta numai în cazul în care ai deja o relație și vrei puțină variație, nicidecum cu un necunoscut care mai are și un cont fals, ca să nu afle nevastă-sa, având poză de profil ursul ăla mic Koala. Dom'ne, dacă vrei picanterii, intră pe pagina de Facebook a nevesti-tii, prefă-te că nu știi cine e și vezi ce reacție va avea mult iubita ta consoartă. Poate așa reînvie și viața voastră intimă și nu mai e cazul să deranjezi necunoscute. În cazul bărbaților aflați la mijlocul vârstei poate mai înțeleg acest comportament, dar sub nici o formă nu îl tolerez la băieței. Ieși nene în lume, capătă-ți experiența, nu sta ascuns în fața unui monitor, pretinzând că ești Brad Pitt. 

Cam astea cred că ar fi cele mai deranjante comportamente în mediul virtual. Dacă vă mai supăra ceva, vă rog a-mi împărtăși.

Distribuie:
Tags : , , , , , , , , , , , ,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Articole recente

[3][recent][recent][Articole recente]

Cele mai vizualizate articole

Facebook

De citit

[4][promovate][featured]