Posted by / duminică, 20 mai 2018 / 2 Comentarii / , , , , , , , , , , , , ,

Numai bătrân să nu fii în România lui Tudorel Toader


    Am 40 ani, mulți ar spune că sunt încă tânără. Parțial adevărat, numai că în jurul acestei vârste cam începe declinul și multe încep a scârțâi în organismul nu demult infailibil. Îți mai cad dinții, vederea îți slăbește, hormonii îți joacă feste, articulațiile la fel. Și vrei sau nu, începi să te gândești la bătrânețe. Evident că îmi doresc să fiu o persoană în vârstă, modernă, la curent cu tendințele vremii, liberă să mă plimb, să mă duc la teatru, să îmi pierd vremea prin librării la modă. Dar socoteala de acasă nu prea se potrivește cu cea din târg și de cele mai multe ori lucrurile nu prea ni se așează așa cum am dori noi. Așa că atunci când am fost întrebată cum mi-aș vedea bătrânețea, asta presupunând că bunul Dumnezeu se milostivește de mine și ajung acolo, am răspuns că îmi doresc doar două lucruri: să fiu zdravănă de cap și zdravănă de picioare, căci nimic nu e mai dureros ca, ajuns la o vârstă, să devii povară pentru alții. Nu cred că are nici o legătură cu etnie, rasă sau educație. Omul bătrân e o povară pentru ceilalți. De fapt, îmi cer scuze, cred că ține totuși de educație, omul educat și cu bun simț nu îl consideră bătrân și o povară pentru societate pe cel trecut de o anumită vârstă.



    Însă mă uit în jurul meu și văd dezinteresul cu care sunt tratați oameni chiar de 55-60 ani. Mă uit rar la televizor însă zilele trecute mi-a ajuns pe la urechi o știre potrivit căreia un bătrân a fost bătut și jefuit într-o scară de bloc de niște scursuri, căci nu poți numi altfel niște bărbați în toată firea care și-au dovedit bărbăția lăsând la pământ un bătrân de peste 70 ani. M-a bucurat faptul că s-a mobilizat toată opinia publică, m-a bucurat faptul că s-a dat dovadă de omenie însă acesta a fost numai un caz de care s-a aflat întâmplător. Bătrânii sunt batjocoriți, bătuți și furați și asta nu apare în mass-media în fiecare zi. De la simpla înjurătură din autobuz până la a lăsa leșinat un bătrân în scara unui bloc nu e decât un pas. Și treaba nasoală e că societatea românească nu numai că e lăsată rece de asemenea evenimente ce ar trebui grav pedepsite din punctul meu de vedere, ba chiar începe să favorizeze deținuți, deținuți care poate au fost condamnați tocmai din cauza faptului că au săvârșit un act de violență împotriva unei persoane vârstnice. Uite și de asta spun că trebuie să fiu zdravănă la cap și la picioare, să am judecată și să mă feresc singură de abuzuri, fiindcă justiția asta a lui Tudorel Toader nu dă nici o amărâtă de ceapă degerată pe vârstnicii din țara noastră. Bătrânii sunt înșelați în magazine, prestatorii de servicii îi fură, tinerimea românească, viitorul patriei îi batjocorește, îi bate sau, chiar mai rău, îi omoară pentru a le fura o amărâtă de pensie. Și ce face Tudorel Toader?



    Păi ce să facă, ține ca la pension toate jigodiile astea, chiar mai mult, vrea să îi și despăgubească când ies de la zdup. Vorba aia, chiar ajungi să dai șpagă să intri la mititica. Poate exagerez și eu, e adevărat, însă tot zilele trecute mi-a ajuns la urechi, tot din presă, cazul unul alt bătrân maltratat de un tinerel și un puțoi de nici mai mult nici mai puțin de 11 ani. Ori ăluia de 11 ani cică nu ai ce să îi faci, că e minor. Păi dacă la 11 ani a bătut un bătrân să îi ia niște amărâți de 300 de euro, până la 18 ani de ce fapte va fi demn? Chestia e că din zi în zi începe să îmi fie frică a îmbătrâni și a deveni ținta unor asemenea agresori. Nu mă consolează deloc că vor ajunge și ei acolo, va fi mult prea târziu și până atunci vor pătimi destui din cauza acestor mizerii de oameni. Pentru că în România actuală nu mai există respect pentru vârstă, nu mai există respect pentru legi, pardon, nu mai există legi, sunt doar niște glumițe de amendamente, nu mai există respect pentru nimic și în general nu prea mai e nimic sfânt. E adevărat că mai răsare uneori soarele dar parcă e prea firav în tot noianul ăsta de răutate. Ce soluție avem? Cred că numai bunul Dumnezeu mai știe.

Distribuie:
Tags : , , , , , , , , , , , , ,

2 comentarii:

  1. off aveti dreptate, in ce lume traim? nici eu nu mai stiu. stiu in schimb un lucru: educatia parintilor este de vina dar daca parintii sunt niste infractori ce educatie pot da?! un tata condamnat pentru viol ce mesaj transmite fiului: mergi si tu la puscarie si faci niste bani cand scapi, ai televizor gratis, mancare gratis si daca te mai si combini cu cineva si faci un mic trafic de tigari sau de droguri ne mai ajuti si pe noi acasa. asa ca sa fim sanatosi si sa invatam sa ne pazim singuri.

    RăspundețiȘtergere
  2. nimenu nu este in siguranta

    RăspundețiȘtergere

Articole recente

[3][recent][recent][Articole recente]

Cele mai vizualizate articole

Facebook

De citit

[4][promovate][featured]