Posted by / miercuri, 26 aprilie 2017 / Niciun comentariu / , , , , , , , ,

Austria, merge ceas!

   Cred că această tară este cel mai bine legiferată şi standardizată dintre toate țările în care am călătorit. Tot în jur se desfășoară ceas, cu un orar bine stabilit și nu se acceptă întârzieri, nici măcar în situația în care este absolut sigur că vor avea un câștig sau ca vor câștiga un nou client. Am călătorit în Austria de câteva ori, doar în perioada de iarnă, dar am vizitat o parte însemnata din țară în zone turistice și mai puțin turistice dar de interes. Oricât de multă zăpadă a căzut și oricât de frig a fost, nimic nu a fost întrerupt sau nimic nu s-a desfășurat cu dificultate, la orice altitudine și în orice locație. Nu știu cum au reușit oamenii ăștia să facă lucrurile să meargă ordonat, dar au reușit. Cel puțin în materie de servicii publice și-au făcut treaba și au acum turiști satisfăcuți care revin de cele mai multe ori, an de an. Munții sunt puși în valoare nu prin defrișări masive și schimbări ale cursurilor de apă ci prin turism, natură și sport. Nu am întâlnit pe drumurile lor sau în plimbările mele, camioane cu lemne și nici nu am văzut suprafețe vaste de păduri retezate cum vad pe oriunde la noi. Între principalele puncte de interes turistic poți călătorii: pe cablu, cu autoturismul personal dar și cu transportul public feroviar și rutier. Orice unitate de cazare și de servire are un minim de utilități, iar curățenia este la ea acasă oriunde întorci privirea. Au un singur minus austriecii: nu sunt niște oameni zâmbitori și calzi dar asta nu contează prea mult pentru că cei care vin în vacanță sunt veniți în grup sau cu prietenii. În Austria nu am legat prietenii cu localnicii și nici nu am discutat prea mult despre nimicuri. Singurii angajați care mai vorbesc despre una sau alta sunt cei sosiți la muncă de prin alte zone europene care de obicei sunt tineri şi veseli. Posibil ca populația autohtonă să fie îmbătrânită, iar la ei să se întâmple ca la noi: tinerii să migreze spre marile orașe și să prefere statutul de angajat la o multinaționala în spatele unui geam cu privire la oraș.
Tot în Austria am avut și singura problemă cu cardul de credit. Am încercat să închiriem un autoturism și nu s-a putut finaliza cu toate reclamațiile făcute. Din clipa în care angajatul de la Sixt a priceput că suntem din România au început problemele: ba că nu funcționează sistemul, ba că nu sunt bani pe card, ba că nu acceptă carduri visa dar nici master card, cash nu avea voie să încaseze, ce să mai ...un întreg sir de încercări nereușite și de scuze penibile. Scuze, care m-au făcut să cred că pur și simplu nu aveau voie să închirieze autoturisme unor români. Acolo a fost pentru prima și singura data când am stat și m-am gândit: oare ce au făcut compatrioţii mei în ţara lor de nu poți închiria un autoturism. Asta este, în final fiecare are dreptul de a-și alege clientela şi când în fața centrului cerșește o gașcă de țigani români posibil să te gândești de multe ori înainte dacă vrei să faci afaceri cu compatrioți ai lor. Am trecut destul de ușor peste eveniment și ne-am schimbat opțiunea prin alegerea transportul public. O alegere foarte bună și destul de ieftină. Am reușit să vizităm ce ne-am propus și am uitat rapid de incidentul de la centru de închirieri autoturisme. Au trecut de atunci 2 luni și nici acum nu am primit o explicaţie a faptului că nu ne-au închiriat un autoturism. Eram curioasă ce explicație primim dar se lasă așteptată. Cu siguranță anul viitor de curiozitate voi încerca să închiriez un autoturism de la acelasi centru pentru a vedea dacă se poate sau nu, asta doar în cazul în care vom mai putea călătorii la fel de liberi şi fără prea multă bătaie de cap.
      În rest Austria este minunata, are orice-și poate dori un iubitor de frumos: peisaje de vis, păduri superbe, zone pentru practicarea sporturilor de iarna utilate şi asigurate în caz de calamitați, zone pentru drumeții și piste pentru biciclete, zone de relaxare la cele mai înalte standarde, restaurante şi hoteluri de toate tipurile și pentru toate buzunarele, castele și muzee, catedrale şi lăcaşe de cult şi mult aer curat.
























Distribuie:
Tags : , , , , , , , ,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Articole recente

[3][recent][recent][Articole recente]

Cele mai vizualizate articole

Facebook

De citit

[4][promovate][featured]