Posted by / vineri, 18 august 2017 / Niciun comentariu / , , , , , , , , ,

Buletin de Cărtureşti


    Duminică dimineață pe la ora 9 am fugit de acasă cu gândul să beau o cafea în Centrul vechi fiindcă detest aglomerația de vineri și sâmbătă noaptea, preferând orele liniștite ale dimineții de duminică când marea majoritate a cafenelelor sunt închise. Pentru mine a merge la o cafea de una singură e un adevărat lux, nu îmi permite copiluţul să am asemenea răsfățuri. La cafea nu m-am mai oprit însă am făcut un scurt popas la biserica Sfântul Anton, cea din Centrul vechi, din spatele restaurantului Hanul lui Manuc. Biserica aceasta e cel mai bun exemplu că poţi fi turist şi în ţara ta şi sunt o sumedenie de lucuri încântătoare pe care le poţi vizita şi aici, fără a plăti decât, poate, o călătorie cu un mijloc de transport. Pe urmă am luat-o uşor la pas pe străzile pietruite ale Centrului vechi, cu ţintă clară librăria Cărtureşti. Ca să mă duc acolo trebuie să fiu singură, nicidecum cu copil pentru care acest edificiu e ca o cutie de bomboane enormă.


    Nefiind comercializate numai cărţi ci şi fel de fel de accesorii de citit, culinare, căni şi fel de fel de lucruri frumos mirositoare şi colorate, efectiv nu se poate abţine să nu le atingă, să le pipăie, să şi le însuşească. Numai că pe mine mă enervează cumplit statul acesta cu ochii pe el, de frică să nu strice, să rupă sau cine ştie ce bazaconii i-ar da lui prin cap să facă. Aşadar dacă aveţi intenţia să veniţi aici cu copii mai mici de 4-5 ani e bine să vă gândiţi de două ori. Librăria Cărtureşti este situată, cum am spus, în Centrul vechi, chiar pe Lipscani, deschisă într-o clădire monument ce a aparţinut familiei de bancheri Chrissoveloni. Este de departe cea mai frumoasă librărie pe care am văzut-o, pe o întindere de 1000 m pătraţi şi pe 6 nivele. Nu ai cum să intri aici şi să pleci în 5 minute, pur şi simplu eşti vrăjit din momentul în care ai deschis uşile de sticlă. Chiar dacă nu vei cumpăra nimic tot vei avea multe minute în care îţi vei bucura sufletul şi ochii. Găseşti absolut tot ceea ce te-ar putea interesa, de la cărţi de gastronomie până la istorie, ficţiune, biografii, beletristică, evident, cărţi în limbi străine. Subsolul clădirii e dedicat universului multimedia, toţi puştii care vin aici se duc glonţ la subsol, muzică, cd-uri, dvd-uri, tot soiul de gadget-uri. Am văzut aici lucruri de care nici măcar nu aş fi bănuit că există. Adevărul e că la subsol nu fac prea mulţi purici niciodată, îmi îndrept interesul asupra noutăţilor editoriale şi a tuturor accesorilor ce se află acolo. La Cărtureşti am văzut cele mai fine şi mai frumoase căni din lume, am văzut cele mai trăznite accesorii de bucătărie, ca de exemplu un cuţit de pizza în forma unei biciclete sau un suport de chei ce imita un radio, cele mai cool sacoşe de bumbac, semne de carte, etui-uri de ochelari, suport de farfurii cu picturi celebre.


    Dar, există un dar, ca de fiecare dată când totul pare prea frumos să fie adevărat. Şi dar-ul acesta e reprezentat aici de costul destul de ridicat al produselor. În ceea ce priveşte costul cărţilor cu siguranţă le veţi găsi mult mai ieftin în mediul online. Cu toate acestea nu m-am abţinut să nu plec cu 4 cărţi de acolo, două dintre ele achiziţionate cu o reducere din partea librăriei, în cazul în care eşti posesor de card de fidelitate, aşa-zisul buletin de Cărtureşti. Cu cardul acesta beneficiezi de anumite oferte care cred că se schimbă săptămânal. La casa de marcat poţi să îţi însușești nişte semne de carte extrem de simpatice, cu nişte mesaje haioase, nu m-am putut abţine să nu cotrobăi, sunt oferite gratuit din partea librăriei. Într-o zi călduroasă de vară când te topești pe picioare poţi intra liniştit aici la răcoare, să răsfoieşti o carte frumos mirositoare, căci cărţile noi au ele mirosul lor specific, iarna îţi poţi încălzi mâinile degerate cu un ceai cald fiindcă ultimul nivel găzduiește şi un bistrou. Felicit din toată inima părinţii acestui proiect, librăria reprezintă un mod minunat de petrecere a timpului.

Distribuie:
Tags : , , , , , , , , ,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Articole recente

[3][recent][recent][Articole recente]

Cele mai vizualizate articole

Facebook

De citit

[4][promovate][featured]