Posted by / marți, 26 decembrie 2017 / Niciun comentariu / , , , , , , , ,

Puterea unui compliment


    Zilele trecute am intrat în toaleta aeroportului cu gândul de a-mi da un ruj pe buze. Nu vă gândiți că bântui prin aeroporturi doar cu gândul de a mă ruja, nicidecum, doar că acolo îmi desfășor activitatea. Nu aveam o zi prea roz și nici cântec de harpe deasupra capului așa că am spus că puțin ruj nu o să îmi facă rău deloc. Ba chiar am mai comentat la un moment dat că rujul roșu ar avea niște puteri magice și îmi mențin această părere. Aceeași putere o are și un rimel bun dar asta e altă poveste. Și cum mă rujam eu acolo, atentă ca nu cumva să îmi greșesc vreun contur al buzelor, observ că lângă mine stătea o doamnă în vârstă de aproximativ 50 ani. Doamna mă privea cu un zâmbet și o căldură nemaipomenită, încât mi-a atras imediat atenția. Știți sentimentul acela care îți este dat de o privire extrem de insistentă a unui necunoscut? Exact acest sentiment m-a încercat și pe mine, am întors capul involuntar și am dat peste căutătura aceea atât de caldă a doamnei respective.



    Există oameni cărora le citești în ochi bunătatea și femeia aceasta era una dintre acele persoane. I-am zâmbit la rândul meu, căci aceasta ar trebui să fie reacția firească la zâmbetul unei persoane, fie ea și necunoscută, și doamna m-a întrebat, cu o seninătate ce m-a pus oarecum în dificultate, de ce mă mai dau cu ruj pentru că sunt o femeie foarte frumoasă. Am ezitat, neștiind ce să îi răspund. Următoarea întrebare însă nu m-a lăsat fără răspuns, mi-a venit foarte ușor pe buze. Așadar mă întreabă doamna, căci am să îi spun așa pe tot parcursul materialului, când a fost ultima oară când mi s-a spus că sunt frumoasă? I-am răspuns, zâmbind amar, că de ani de zile nu am mai auzit aceste cuvinte. Nu s-a întristat, doar mi-a spus, la fel de cald, că e păcat, ar trebui să aud că sunt frumoasă ceva mai des. În momentul acela am simțit efectiv că mi s-a luminat ziua. Doamna aceasta a fost cumva ca un înger care a venit în momentul potrivit, nu numai pentru a îmi face ziua mai luminoasă, ci pentru a pune o piatră de temelie la câștigarea unei încrederi de mult pierdute. Am părăsit toaleta aceea nu numai rujată, ci și puțin mai mândră și cu capul mai sus. Nu știu de ce fost nevoie ca un străin să îmi spună asta pentru a mă face să mă simt mult mai bine însa mă bucur enorm că a făcut-o. Am impresia că oamenii uită să își mai spună lucruri frumoase și e cu atât mai important când auzi asemenea cuvinte din partea unui străin, străin ce e total dezinteresat și pe care nu îl vei mai vedea vreodată în viață. Când un bărbat spune unei femei că e frumoasă e ușor să îl acuzi că ar avea un interes.



    Însă când o face un trecător cu care nu vei avea absolut nici o legătură lucrurile se schimbă și ziua chiar îți va părea mai frumoasă. Știind că îmi place să mi se spună lucruri frumoase fac și eu, la rândul meu, asta. Și am avut parte de niște reacții care mi-au bucurat sufletul. Să nu vă imaginați că opresc oameni pe stradă pentru a le face complimente, deși până la urmă nici asta nu ar fi de neconceput, dar prin natura meseriei mele, iau contact cu foarte multă lume. Și de fiecare dată când mi-a plăcut ceva la persoanele din fața mea nu am ezitat să o spun: faptul că au o culoare de păr frumoasă, un inel frumos, niște pantofi nemaipomeniți, niște unghii elegante. În momentul în care faci unui om un compliment sincer, repet, fără a interveni un anumit interes, fața interlocutorului se transformă la modul vizibil. Niciodată nu am asistat la pasivitate în ceea ce privește expresia facială când am făcut un compliment cuiva. Oamenii se transformă în ceva extrem de frumos când li se spun lucruri frumoase, e o metamorfoză extraordinară. Mi-aș dori să ne facem mai des complimente, nu numai în perioada în care ne curtăm ca potențial cuplu sau doar atunci când dorim obținerea unui lucru. Mi-aș dori să fim mai deschiși cu cei de lângă noi și să le apreciem fie silueta, geanta, pantofii, ochii etc. Dacă am face asta, oamenii la rândul lor s-ar simți mai bine, ziua le-ar deveni mai frumoasă și ar fi și ei mai buni. Și uite așa, puțin câte puțin am mai uita încrâncenarea. Fă azi un compliment cuiva!

Distribuie:
Tags : , , , , , , , ,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Articole recente

[3][recent][recent][Articole recente]

Cele mai vizualizate articole

Facebook

De citit

[4][promovate][featured]