Posted by / joi, 1 decembrie 2016 / 1 Comentariu / , , , , , ,

1 decembrie, o zi specială!


    Pentru prima oară am fost la parada de 1 Decembrie și pentru prima oară am văzut atâția oameni veseli și relaxați, adunați la un loc. M-am bucurat foarte mult pentru că mass-media încerca de câteva zile să îi instige pe români unii împotriva altora sub diferite pretexte pe subiecte politice şi chiar mă gândeam că poate ieşi o mica răzmerită. Cu multă bucurie pot spune că pe români nu-i interesează că oamenii politici se ceartă pe diferite teme, pe români, astăzi, îi interesa parada, îi interesa că afară este frumos, stăteau în grupuri şi discutau cu bucurie despre copii, animale, muzică şi râdeau de toţi politicienii care au încercat să îi instige şi să le strice Ziua națională. Nu am auzit teorii de genul „suntem o colonie” sau „suntem ultimii din lume”. Toată lumea, dar absolut toată lumea, afișa un vizibil respect pentru armată şi o reală bucurie că încă o dată România este România. Nu credeam când vedeam în sondaje că armata este în preferințele românilor, dar acum când am văzut cum îi ovaționau pe soldați şi cum se bucurau copii când urmăreau defilarea şi avioanele care ne survolau mi-am dat seama că o astfel de manifestație unește oamenii. Armata s-a comportat exemplar, au făcut poze cu toți cei care au dorit să facă şi au explicat tot ce ține de meseria lor. Toată lumea îi asculta fascinată iar din când în când se auzea câte un claxon apăsat de un copil care era urcat în diferitele mașini ale armatei. De fapt este normal să se poarte așa cei din armată, ei chiar sunt dintre noi și avem aceleași preocupări, dar ei au sigur acolo ceva în plus, au devotament pentru noi ceilalți.


    Am avut parte şi de două situații care m-au amuzat, de fapt una m-a amuzat iar cealaltă m-a bucurat:

    Prima, când am trecut de controlul de lângă tribuna oficială și când polițistul care ne-a percheziționat a observat în geanta unei prietene un ou şi o sticlă plină cu ceai de ghimbir. S-a arătat foarte amuzat de conținutul genții și era amuzat că pe lângă cele doua în geanta erau scutece, jucării, mănuși, fulare și alte obiecte vestimentare dar și de igienă... “și totuși ce faceți aici cu oul?” dar i-am explicat amuzate că atunci când plecam de la paradă urmează să mergem cu copiii la un Atelier de ornat globuri pentru bradul de Crăciun și elementul principal este coaja de ou, iar copilul a dorit să plece de acasă cu oul lui. Trebuie să menționez că oul era un ou fiert. Ne-a lăsat să trecem cu oul, cu toate că sunt convinsă că polițistul respectiv s-a gândit ce putea să iasă cu acel ou în zona tribunei oficiale mai ales că nu i-am spus că este un ou fiert.

    Apoi era un grup de copii veniți de undeva din țară care erau foarte supărați că nu vedeau nimic, însă cei care se ocupau cu ordinea le-au făcut loc lângă gard și au trecut adulții în spate. Foarte frumos gestul mai ales că însoțitoarele copiilor nu doreau să deranjeze pe nimeni, ele încercau să-i liniștească pe copii spunându-le ”Totul este bine, o sa vedeți avioanele și măcar ați venit la București!”. O persoană care nu avea legătură cu grupul s-a dus și a vorbit cu cei care se ocupau de ordine și au găsit imediat o soluție. Acel om din public a reușit azi să facă un grup de copii fericiți fără să aștepte nimic în schimb.

    Aşa că m-am simit minunat!! Aș vrea ca românii să fie așa înțelegători și săritori în fiecare zi și sunt convinsă că așa sunt, doar că nu i-am văzut eu pana astăzi așa, poate că din păcate nu am avut timp să îi urmăresc și analizez.
Distribuie:
Tags : , , , , , ,

Un comentariu:

Articole recente

[3][recent][recent][Articole recente]

Cele mai vizualizate articole

Facebook

De citit

[4][promovate][featured]