Posted by / luni, 12 decembrie 2016 / Niciun comentariu / , , , , , , ,

Eu (nu) am votat!

S-a terminat votarea... "a murit regele, trăiască regele". Mi-a plăcut analiza lui Moise Guran (în interpretare proprie desigur) care spunea ca "proștii" care au votat au decis viitorul "deștepților" care au stat acasă. Acum, și Guran acesta, parcă nu e cel mai mare filozof în viață, dar haideți să-l contrazicem. Eu cred ca cei care nu au votat nu prea au legătură cu politica.
De exemplu, prietenii noștri din Diaspora, ce anume au de pierdut sau de câștigat? În primul rând dacă au de câștigat, au ascuns acest lucru foarte bine întrucât nu au venit la vot (prezența acum a fost de peste 3 ori mai mică decât la prezidențiale). În al doilea rând, dacă au de pierdut, nu prea îmi dau seama ce, că doar prin țările pe unde sunt ei ăia nici nu au auzit de România sau de PSD (exagerez).
Pentru cei din țară, mă refer la cei care nu au fost la vot, iar nu văd care să fie problema. Dacă privim statisticile, tinerii sau cei mai înstăriți (deci care nu prea așteaptă ajutor de la stat) nu prea au vreo patimă. Lucrurile pot merge în continuare la fel, fără perturbări.
Așadar, la prima vedere, cei care au votat au votat și cei care nu au votat… nu au votat (cred ca maestrul Hagi e invidios pe ultima frază). Cei care au votat, din punctul meu de vedere, bravo lor, urmează o conduită civică corectă. Sunt doar trist pentru că la următoarele dezbateri cu cunoscuții mei la o bere sau o altfel de șueta nu voi ști dacă adevărurile absolute pe care mi le servesc sunt pentru că omu’ din fața mea chiar este implicat, consecvent și atent cu drepturile lui, sau pur și simplu e doar “deștept”, adică știe cum stă treaba, are raspunsuri la toate problemele și desigur ca știe exact cine și de ce greșește, însă a vota este peste demnitatea lui de om înțelept care nu se amestecă în mulțime. Și dacă punem în context și mirifica ipoteză “astăzi nu mă spăl pe dinți că oricum nu mă pupă nimeni” (o găsiți pe Facebook), atunci avem imaginea completă a deșteptului care nu a votat pentru că oricum nu îl reprezintă nimeni.
Nici nu aș vorbi de rezultate, pentru că oricum sunt analizate pe toate părțile la televizor. Eu aș vorbi un pic despre așteptările mele sau mai bine spus despre ce nu mă mai aștept să se întâmple. Nu cred ca va fi mai bine dar nu am motive clare sa cred ca va fi chiar rău. Nu văd de ce niste „penali” care ne vor conduce ar fi mai răi decât alți penali” care nu ne conduc. Nu văd de ce Uniunea Europeana ne-ar privi altfel, decât ca pe niște contribuitori neți, mai ales că urmeaza să se dea drumul la proiectele aferente următoarei perioade de finanțare și ei trebuie, nu-i așa, să stea atenți ca nu cumva să absorbim (pardon să furăm)… că dacă am absorbi, nu am mai fi contribuitori neți … vai ce simplu, par deștept nu?! Nu văd de ce NATO sau Rusia (ca să creez o antiteză) ar avea probleme cu noi. Cu unii suntem aliați, pe alții îi iubim nativ… oricum Europa este comunistă de felul ei, de ce nu am fi noi fanii comunismului modern.
Urmează un nou guvern… Doamne ajută! Probabil ca în primele șase luni ne va spune că nu poate să facă nimic pentru ca tehnocrații au fost niște cretini, după aia ne va spune căt de greu este sa guvernezi și să gasești nu stiu ce soluții, între timp se vor mai fi tot felul de evenimente care ne vor distrage atenția de la problemele noastre, conform istoriei de până acum, probabil și niște tragedii (Doamne ferește!) și ne vedem peste 4 ani, la fel de interesați (sau nu) cu privire la politică și cei care ne conduc.
Dacă nu întelegem ca votul este o decizie și că orice decizie este mai buna decât nicio decizie, atunci asta este…
Distribuie:
Tags : , , , , , , ,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Articole recente

[3][recent][recent][Articole recente]

Cele mai vizualizate articole

Facebook

De citit

[4][promovate][featured]