Posted by / joi, 29 decembrie 2016 / 1 Comentariu / , , , , , ,

RATB vs. autoturismul personal

Câștigător: RATB. Poate părea bizar că, hodoronc tronc, am decretat câștigător RATB-ul. Principalul motiv este acela că nu dețin un autoturism personal pe cap de locuitor al familiei. Alt cap de locuitor al familiei merge cu mașina, eu fiind doar pasager. Am să enumăr totuși și avantajele folosirii mijloacelor de transport în comun:

1. Economia - pentru un abonament pe toate liniile plătești 50 RON, valabil toată luna, te plimbi mai ceva ca pensionarii la 8 dimineața. Cu diferența de bani dintre abonament și banii cheltuiți pe combustibil îți poți lua niște pantofi extrem de frumoși pe care nu îi va admira nimeni oricum fiindcă lumea nu se poate uita la pantofii tăi din cauza aglomerației din autobuz.

2. Socializarea - până la locul meu de munca sunt nevoită să schimb 3-4 mijloace de transport. Așadar vă puteți imagina cu câți oameni interacționez pe drumul dus-întors: „nu vă supărați, coborâți la prima? Da, sigur, vă puteți ține după mine”. Uneori parcă mi-ar mai veni să mă țin după vreun călător dar mă oprește conștiința. Ah, da, și capul de locuitor de acasă care conduce autoturismul.

3. Culturalizarea - eu sunt un om ocupat cu familie și copil care îmi ocupă miliarde de secunde din viață. Acasă nu am timp nici să îmi aud gândurile. Aşa că singurul meu moment de relaxare vine tot în RATB. Îmi permit să citesc. Păi cine își mai permite un așa lux în ziua de azi?! Și cum traficul bucureștean e cum e, îmi permit să citesc multe, dar multe ore pe zi. O să ajung să mă refugiez în RATB dacă vreau să am un moment de liniște doar pentru mine. Că nici acolo unde și regii se duc singuri nu mai am liniște. Copilul a învățat să deschidă ușa.

4. Protejarea mediului și descongestionarea orașului - dacă 10 din ăștia ca mine ar alege transportul în comun orașul ar fi mult mai liber și mai puțin poluat. Şi nu ai mai căuta ca un nebun un loc de parcare în fiecare zi a existenței tale. Şi ai avea mai mult timp pentru tine, pentru familie, pentru nevastă, pentru nevasta altuia…..

5. Dezvoltare personală - domne, vezi niște fețe în autobuz câteodată......... Stai așa ca boul și rămâi trăznit de ceea ce vezi și auzi. Și asta te îmbogățește ca om. În sensul: DON’T DO THIS AT HOME. Şi e interesant să auzi și discuțiile telefonice: “Auzi fă, ce zici fă, să îmi fac unghiile cu picățele fă? Aoleo fă, să îți spun ce am făcut aseară fă cu prostul ală, că nu mai știu cum să scap de el fă”.Şi din acel moment parcă începe să nu ți se mai pară așa de educativ. Şi îți scoți căștile din buzunar și nu mai vrei să auzi.


    Una peste alta e interesant și instructiv mersul cu RATB. Unde mai pui că vara poți să și dai vreo 2-3 kg jos, prin deshidratare, e adevărat, dacă autobuzul cu pricina nu are aer condiționat. Mai poți să dai kilogramele astea jos și dacă ți se acrește de așteptat autobuzul și decizi că cel mai bine e să mergi pe jos măcar o stație, că sigur prinzi unul la prima. Bine, hai, încă o stație, că încă nu a venit nici unul….poate mai merg încă una…..

Acum strâng ceva bănuți să mai îmi iau niște ore de condus. Am permis de 8 ani. Nu am condus niciodată. Se vede frumos permisul când deschid portofelul.

Distribuie:
Tags : , , , , , ,

Un comentariu:

  1. Mirosul de transpiratie(vara), oamenii ztrazii(mai ales iarna)...Cel mai bine este sa mergi pe jos sau cu bicicleta.

    RăspundețiȘtergere

Articole recente

[3][recent][recent][Articole recente]

Cele mai vizualizate articole

Facebook

De citit

[4][promovate][featured]