Posted by / sâmbătă, 21 ianuarie 2017 / Niciun comentariu / , , , , , , , , , , ,

Târgurile de carte și cărțile cumpărate online

    Recunosc că sunt o împătimită a târgurilor de carte. Mai ieși din casă, mai dai un check-in la o manifestare de genul acesta, că dă bine să știe lumea cum că ai fi un om cult, mai vezi și alți oameni culți, dacă ai noroc poate apari și într-un cadru la TV....Dacă ești din București-nu știu cum se desfășoară târgurile astea prin alte părți dar în București mai ai și șansa să achiziționezi niscaiva lucrușoare de la producătorii locali, prin preajma târgului fiind, mai întotdeauna, gherete cu fel de fel de lucruri simpatice. Ah, da, am uitat de fapt scopul vizitării manifestării cu pricina. Lăsând gluma la o parte îmi place să mă duc la târguri de carte. În București sunt două importante: Gaudeamus, Târg de carte școlară, are loc în toamnă; și Bookfest, în primăvară. Merg cu mare plăcere la ambele. Găsești tot ce vrei, de la bestseller-uri la cărți de copii, religioase, muzicale, medicale etc. Numai că, în ultima vreme nu prea te mai poți atinge de ele, și vorbesc aici din punct de vedere financiar. O persoană cu un venit minim pe economie, sau chiar mediu, cu greu va putea să își cumpere ceea ce își dorește. Din fericire se pot găsi și cărți destul de bune la niște prețuri modice, 5-10 RON bucata. Dar ultimele apariții mi s-au părut destul de scumpicele. Știu că arta costă dar nu toată lumea își poate permite. Așa că, cel puțin de doi ani încoace, fac următorul lucru: mă duc la târg, fotografiez ce apare, citesc review-uri, dau raită tuturor standurilor, cumpăr ceva cât să nu dau o gaură prea mare în bugetul familiei și plec acasă. Ajunsă acasă, deschid eu frumușel calculatorul și încep să navighez pe net în căutarea cărților dorite. Există cel puțin trei magazine online în care poți găsi ceea ce cauți la un preț mult mai avantajos. Le pun frumos în wish-list și văd când scade prețul lor. Întotdeauna le-am luat cu un preț mult, mult mai mic decât dacă le-aș fi cumpărat de la târg, uneori chiar am găsit reduceri de peste 50-60%, ceea ce mi se pare extrem de convenabil. Singurul inconvenient ar fi acela că e musai să fii răbdător și să te uiți cam pe toate site-urile care vând cărți. Și, în măsura în care e posibil, să alegi și livrarea gratuită, pentru a nu plăti pe taxa de livrare mai mult decât pe produs în sine. Sau mai poți cumula comenzile cu câțiva cunoscuți în așa fel încât să se poată împărți taxa de livrare. Poate ai noroc și mai prinzi un black Friday, ți s-a mai oferit vreun voucher de cumpărături... și așa poți să îți cumperi ceva ce altminteri te-ar costa infinit mai mult. Evident că nu contest farmecul târgurilor de carte, îmi face o deosebită plăcere să simt mirosul paginilor proaspăt tipărite și să asist la lansări de carte chiar în miezul acțiunii. Ori de lucrul acesta nu poți avea parte răsfoind mediul virtual. Dar din punct de vedere financiar se face o economie considerabilă mai ales când bugetul este limitat. Am ajuns atât de bună la căutat cărți pe internet încât multe dintre cunoștințele mele apelează la mine când au nevoie de o anumită carte. Și sunt convinsă că și editorilor le convine genul ăsta de vânzare. E de preferat să vinzi în felul acesta decât să nu vinzi nimic. Și sunt convinsă și de faptul că se vând mult mai multe cărți în mediul virtual decât se vând fizic la aceste manifestări de cultură.

    Sper ca măcar câteva persoane care țin la buzunarul propriu să considere folositoare informația și să ne vedem la următorul târg de carte, în ciuda faptului că poate am adus un elogiu cumpărăturilor online.

Distribuie:
Tags : , , , , , , , , , , ,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Articole recente

[3][recent][recent][Articole recente]

Cele mai vizualizate articole

Facebook

De citit

[4][promovate][featured]