Posted by / vineri, 6 ianuarie 2017 / Niciun comentariu / , , , , , , , , , , ,

Cărţile de dezvoltare personală

    În ultimul deceniu sunt la mare căutare cărțile de dezvoltare personală, știți, acelea de genul “Cum să....”. Dacă nu ai încredere în tine nici un pârț mai cu aplomb nu poți să dai. Și ce e mai trist pe lumea asta decât un pârț care nu are încredere în el? Aşa că ce faci? Intri repede pe net, nu de alta dar e mai ieftin să îți iei cărți din mediul virtual decât să vizitezi o librărie sau târg de carte, și cauți ceva care ar putea să îi redea încrederea unui pârț sănătos. Pârțul este fericit, tu ești fericit că nu mai ai probleme abdominale, toată lumea din jurul tău este mulțumită și asta numai cu costul a 19 RON cât a costat cărțulia la reduceri. Dintr-o dată ești mai fericit, mai plin de încredere că tu însuți ai reușit să faci asta, tu cu propriile forțe.

    Există cărți de dezvoltare personală în care conținutul e cam același, diferă doar autorul, coperta și editura. “Cum să ai încredere în tine”, “Cum să faci mai mulți bani”, “Cum să faci o pisica cu scabie (recunosc că nu știu dacă și pisicile au scabie) să se lase mângâiată din 15 mișcări”, “Cum te autodepășești când mergi cu bicicleta pe un trotuar plin de mașini cu ștergătoarele ridicate”, “Cum să te simți bine în pielea ta dacă ai 170 kg și 1.55 cm”...... Cum să...... Cum să....Ah, da, am uitat, există și cărți despre auto-hipnoză. Cred că intră tot la dezvoltare personală. “Cum să te hipnotizezi în 5 pași ca să cânți mai frumos ca un cocoș la răsărit”. Și cărțile astea, culmea, se caută. Recunosc că am citit și eu așa ceva, m-a ajutat teribil. Doar că încă mai aștept să văd rezultatele. Și nu numai că se caută, se și fac bani din ele. Bani mulți. Răsfoiam ceva mai devreme despre mediul virtual și chiar am dat peste o chestie în care ți se spune cum să muncești doar 4 ore pe săptămână și să te umpli de bani. Probabil miliardarii lumii sunt niște tâmpiți care își dedică viața și sănătatea și multe multe ore pentru a ridica niște imperii financiare, când ar fi atât de simplu să citească o carte din asta de dezvoltare personală, picior pe picior, relaxați pe terasa ce dă spre răsărit. Şi uite așa am deveni cu toții niște cititori pasionați de lectură ajutătoare, am munci acolo 4-5 ore pe săptămâna și ar intra banii în trăistuță teancuri-teancuri și lumea ar deveni un loc mult mai frumos.

    Încă mai sunt în căutarea cărții potrivite care să mă ajute să trăiesc așa. Sau- “276 metode în care să te calmezi imediat când ești pe punctul de a avea un conflict”. Nici asta nu mi-a ieșit încă. Nu mă pot imagina pe mine însămi la locul de muncă, atunci când începe o dispută, închizând ochii, masându-mi podul palmei, numărând în sinea mea până la 50 sau stând cu mâinile sub apă. Parcă și îmi văd interlocutorul, uitându-se trăznit la mine când număr eu ca proasta până la 50. Nici șefului meu nu cred că i-ar conveni prea tare abordarea asta. Dacă fac așa de două, trei ori, cred cu tărie că voi ajunge să muncesc de acasă doar 4-5 ore pe săptămână.

    Nu contest că este posibil să existe însă și lecturi de genul acestora care te pot ajuta; probabil de aici și tirajul mare. Mă gândesc că cineva a avut succes în urma acelor strategii, așa că ceva, ceva trebuie să meargă. Când găsiți rețeta succesului, cum faci să devii frumos, deștept, calm și bun, vă rog să mă anunțați și pe mine, sunt direct interesată.

Distribuie:
Tags : , , , , , , , , , , ,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Articole recente

[3][recent][recent][Articole recente]

Cele mai vizualizate articole

Facebook

De citit

[4][promovate][featured]