Posted by / joi, 26 ianuarie 2017 / 2 Comentarii / , , , , , , , , ,

Biserica - mijloc de manipulare în masă sau iertătoarea tuturor păcatelor?

    Înainte de a-mi pune această întrebare aș vrea să lămuresc că nu pun semnul egalității între biserică și credință și în cele ce voi spune nu mă voi referi la credința în Dumnezeu, ci strict la frecventarea bisericii și a rolului ei în societatea românească.

    Stau și îmi pun întrebarea dacă mersul frecvent la biserică, sau mai puțin frecvent, îmi va aduce fericirea pe lumea de apoi, asta presupunând că există o lume de apoi. Stau și îmi pun întrebarea asta fiindcă constat cu mirare că de fiecare dată când este o sărbătoare mai importantă sau sunt aduse moaștele nu știu cărui sfânt, lumea se calcă la propriu în picioare și ia biserica cu asalt. Stau și mă întreb și mă gândesc că poate oamenii aia știu ei ceva... Recunosc că nu m-am înghesuit la pupat moaște niciodată și recunosc că nu îi înțeleg nici pe cei ce o fac și care stau cu orele la cozile bine știute. Oare sărăcia, problemele și disperarea fac ca oamenii să facă orice și să ajungă să pupe niște oase doar în speranța că va fi mai bine ?! Stau și mă întreb atunci dacă aceasta este adevărata credință. Sau toți oamenii ăia care stau cu orele la cozi și se calcă în picioare în numele credinței sunt manipulați cu toții? Credința stă numai în faptul că te duci zilnic, săptămânal sau lunar la biserică? Sau stă în faptul că ești un om drept și bun și corect și nu îți vorbești aproapele de rău și te rogi în liniștea casei tale sau sub umbra unui pom sau chiar în ușa bisericii fiindcă nu vrei să intri în biserică pentru că ești întâmpinat de un șir de cerșetori și nu ai avea cum să îi omenești pe toți. Eu personal cunosc mulți oameni buni și de calitate care nu cred în biserică. Repet, nu vorbesc de lipsa credinței într-o formă de divinitate, ci de lipsa de credință în instituția bisericii. Dacă nu merg la biserică mă face asta mai puțin credincios? Dacă nu pup zeci de icoane pupate de mii de oameni înaintea mea (purtători de microbi, hai să recunoaștem), mă face un om rău? Aș vrea să cred că nu. Evident că nu susțin că cei ce merg la biserică sunt oameni răi, nu m-aș putea gândi la așa ceva. Dar așa cum cunosc oameni cu coloană vertebrală care nu frecventează biserica, tot așa cunosc și oameni care merg la biserică dar natura lor e întunecată și urâtă, rea și capricioasă. Şi la fel cunosc și sfinți părinți care au un har al lor și care slujesc într-o mănăstire uitată de lume, tot așa cum cunosc și capete luminate în mari instituții bisericești, care nu prea mai au vreme decât de treburi administrative, nicidecum de a fi lângă aproapele lor. Credința ține de mărimea bisericii unde îți faci rugăciunea? Sau de donația pe care o faci la înălțarea unui edificiu de niște dimensiuni nemaivăzute și la a cărei construcție s-au alocat atât de multe fonduri încât ar fi utilat, igienizat și construit spitale și școli? Mă uit în jurul meu și, surprinzător, văd oameni senini care nu se omoară cu mersul la slujba de duminică. Şi mă uit iar în jurul meu şi îi văd pe unii semeni de-ai mei, participanți la slujba de duminică, ce au un suflet rău şi urat şi în preajma cărora nu îţi place să stai fiindcă sunt urâți sufletește. Ce se întâmplă? Nu se roagă cum trebuie, unde trebuie, în felul potrivit de nu au atins seninătatea celor dintâi? Sau ei îşi vor găsi izbăvirea şi liniștea pe lumea cealaltă? Să nu mă înțelegeți greșit, nu condamn pe nimeni care merge la biserică, cum nu îi condamn nici pe cei care nu merg. Doar că uneori cei ce merg sunt atât de înverșunați împotriva celor care nu merg, că mă gândesc că ceva nu e în regulă. Biserica ar trebui să îţi facă sufletul şi inima mai deschise. Sau asta o face doar credința? Probabil nu am să găsesc niciodată răspunsul la întrebările mele. Şi cu siguranță nu sunt singura care îşi pune întrebările acestea. E deranjant la un moment dat că unii oameni îi consideră pe reprezentanții bisericii ceva mai mult decât sunt. Până la urmă sunt tot oameni, ceea ce îi face popi, mântuitori ai omenirii, e un act, o hârtie doveditoare a unei școli, a unui institut, nicidecum aura de deasupra capului şi faptul că sunt mai buni ca mine sau ca tine. Şi iar recunosc că unii chiar sunt mai buni decât mulți, mulți dintre noi. Şi sunt mai buni decât noi într-o chilie amărâtă....

Așadar, îmi va ierta biserica de ceea ce mă fac vinovată pe lumea aceasta sau va lăsa asta pe seama unei dreptăți divine de care sunt convinsă că vom avea cu toții parte?!

Distribuie:
Tags : , , , , , , , , ,

2 comentarii:

  1. Draguta mea,imi permit ,pentru ca am o varsta,in fotografie esti tanara,sa fii sanatoasa si Doamne ajuta;faptul ca iti pui mii de intrebari la care,dupa d-ta ,nu vei gasi ,,niciodata !?,,raspuns e o mare eroare!Insasi faptul ca iti pui astfel de intrebari,este un semn trimis de la Dumnezeu,pentru ca vede ca te preocupa problema existentiala a omului, pentru a-ti arata calea de a ajunge la El, in mod spiritual si duhovnicesc!Nu pot sa-ti spun in cateva cuvinte daca Biserica este ,,manipulatoare,,; cert este ca nu, dar iertatoare de pacate da!!Am observat ca in toate afirmatiile d-tale esti foarte atenta la oamenii din jur, ceea ce fac ei.Nu,pe Dumnezeu trebuie sa-l gasesti ,cunoscandu-te pe tine insati.Iar ,in plus, trebuie si ceva invataturi mai speciale,pentru ca mintea sa fie luminata de Duhul Sfant si sa intelegi Cuvantul lui Dumnezeu care se afla in Sf.Biblie!Apoi cartile cele sfinte,alta cale,participarea la Sf.Liturghie,sa-ti cauti un parinte duhovnic,in primul rand,sa te spovedesti si sa te marturisesti...Sa iei de la preot Preacuratele,Cutremuratoarele si Prea Sfintele Taine,prin care Dumnezeu sfinteste trupul si inima omului,pazindu-l de ispite si de orice rau .Iata cateva cai de a-L gasi pe Dumnezeu si de a a fla raspunsurile .Spune Iisus Dumnezeu in Evanghelie:,,Cauta si vei afla ,bate si ti se va deschide,cere si ti se va da!,,Trebuie sa parcurgi aceste etape: a cauta,a bate, a cere.Si e adevarat !Vrei sa vezi pe cineva necunoscut,nu il cauti,apoi bati in poatra lui,ca ai nevoie de el,apoi ii ceri...?,,Eu sunt Calea,Advarul si Viata,,!se spune in alta parte.Dumnezeu nu S-a coborat pe pamant pentru a manipula si nici Biserica Sa ,ci, pentru acela care VOIESTE!sa Il caute, si a ne arata acea cale despre care ti-am vorbit.Mi-au trebuit vreo 20 de ani pentru a putea raspunde la intrebarile pe care le pui d-ta acum...Si abia cunosc litera A din alfabetul duhovnicesc a lui Dumnezeu,cat un fir de ac.Caci Dumnezeu este cunoastere nemarginita!Dumnezeu,cunoscand pe fiecare om in parte,lucreaza dupa felul aceluia, al omului,El vorbeste pe limba oricui,fie ca e simplu cersetor sau cioban ,fie ca e mare medic intr-un oras.Pe fiecare El stie sa-l lamureasca si trimite,daca e nevoie, pe oamenii Lui ,ca sa netezeasca calea acelui om care Il cauta ,spre a ajunge la El.Nu e o intamplare faptul ca m-a trimis in calea ta . Iata ,cu mare bucurie si placere si smerenie , Il ascult si voi face tot ce imi este cu putinta, sa te ajut si sa fii fericita aici pe pamant si in viata de apoi!Eu, deja, pe pamant sunt fericita.Vor veni si alti oameni ai Lui si te vor ajuta...Inima iti va spune care sunt oamenii Lui.Pana la adevarata credinta,care nu este egala cu fanatismul , trebuie sa parcurgi niste etape,pentru noi astia care suntem pacatosi.Ca se nasc si omani pe care Dumnezeu ii alege dinainte de a se naste ,asta e alta poveste.

    RăspundețiȘtergere
  2. Va mulțumesc pentru ceea ce mi-ati spus. Cred ca s-a făcut o confuzie. Nu am spus ca nu cred neapărat în biserică. Doar ca uneori reprezentanții ei nu au căderea de a ierta și a mă liniști sufletește. Repet, e vorba doar de anumiti,nu ma refer la toți ca fiind la fel. Nu sunt inversunata împotriva bisericii, ci spun doar ca unii oameni, care nu frecventează sunt mai curati. Evident ca sunt oameni curati și între cei ce freccenteaza. În orice caz, va mulțumesc pentru ceea ce mi-ati spus și că nu ați fost asa vehementa :)

    RăspundețiȘtergere

Articole recente

[3][recent][recent][Articole recente]

Cele mai vizualizate articole

Facebook

De citit

[4][promovate][featured]