Posted by / marți, 27 iunie 2017 / Niciun comentariu / , , , , , , , , , , ,

Rolul tatălui în educația și creșterea copilului – partea 2

Tații implicați

Când am scris articolul cu privire la bărbații care nu se ocupă de copiii lor am fost trasă de urechi, apostrofată, numită sexistă şi plină de prejudecăţi. Nu contrazic pe nimeni, e părerea fiecăruia. Ceea ce nu s-a înţeles a fost faptul că am vorbit strict de acei bărbaţi care chiar nu se ocupă, ci consideră că singura lor datorie este aceea de a aduce banii în casă. Evident că ştiu şi că există foarte mulţi bărbaţi care au o deosebită grijă de pruncii lor. Din fericire am şi eu parte de un asemenea exemplar şi pot spune cu mândrie că a avut grijă, şi încă are, poate în aceeaşi măsură în care am şi eu. Eu, din fericire, am un serviciu care îmi permite să stau şi acasă suficient de mult încât să petrec timp cu copilul şi să îl educ. Când nu sunt acasă, plecată la serviciu, copilul rămâne cu tatăl lui, tată care îi dă să mănânce, tată cu care doarme, tată care îi face baie în fiecare seară. Baia între ei doi a devenit practic un ritual, poate părea ciudat, dar tatăl este responsabil de baia copilului, eu ocupându-mă doar când este el mult prea obosit. Merg în parc şi văd din ce în ce mai mulţi taţi implicaţi în creşterea copiilor, taţi care discută la fel de dezinvolţi şi de interesaţi de înscrierea la grădiniţă, de marsupiile ergonomice, taţi care pun grijuliu pălăriuţa pe cap atunci când este prea cald afară. Nu e nimic nefiresc în grija şi implicarea aceasta. De fapt aşa ar trebui să stea lucurile. Văd, de asemenea, taţi purtând copiii în marsupiile acelea ergnomice, văd taţi la cumpărături, fie cu listă ori fără, văd taţi ieşiţi la plimbare cu bicicletă, role sau trotinetă, văd taţi care,la fel de grijuliu, pun casca copilului pe cap pentru a nu se răni. Nu ştiu dacă taţii aleg hainele copilului, îmi vine destul de greu să cred asta, pare mai degrabă treabă de femeie, să nu uităm că totuşi sunt lucruri pe care femeia le face instinctiv. Este absolut normal ca un tată să se ocupe de urmaşi şi în acest fel va da şi un exemplu atât altor taţi cât şi copilului său, având fetiţă, aceasta nu va accepta alt gen de bărbat decât unul aidoma tatălui, având băiat, acesta va face precum tatăl, căci cea mai bună educaţie este puterea exemplului. Faptul că un bărbat îşi ajută partenera în creşterea şi educaţia copilului nu poate fi decât un lucru extraordinar şi spune foarte multe despre acel bărbat şi despre calitatea lui umană. E foarte simplu să nu îşi asume nimic, lăsând totul pe umerii femeii, pe principiul că mama este responsabilă pentru creşterea puiului, însă faptul că alege să dea o mână de ajutor e fanatastic. Ştiu că şi bărbaţii aceştia sunt obosiţi, stresaţi, bolnavi, fiecare cu probleme mai mari sau mai mici, şi cu atât mai mult e un lucru admirabil că aleg să fie nişte părinţi la fel de implicaţi ca şi soţiile sau iubitele lor. Dar, există un dar, bineînţeles, mamele, prin însăşi natura lor, se vor preocupa mult mai intens şi cu mai mult interes decât taţii, căci instinctul matern, cum e şi numele, nu îl regăseşti la ambii părinţi, ci doar la mame. În momentul naşterii instinctul acesta nu trece automat şi la tată, el doar având grijă de copil sub îndrumarea şi atenţia mamei. Instinctul patern apare şi el, cu siguranţă, însă se manifestă altfel decât grija manifestată de mamă. Cred că taţii au tendinţa de a prevedea pericolul într-un mod mult mai eficient decât o mamă şi asta îi face uneori să fie excesiv de grijulii, mai ceva ca nişte cloşti. Între cei doi părinţi ar fi bine să existe un echilibru în educaţia odraslelor, ce nu poate unul să facă sau nu stăpâneste atât de bine , să îi vină celalalt în ajutor şi în tot ceea ce întreprind, cel puţin în legatură cu copiii, să îşi fie sprijin. Cred că asta este şi esenţa unui familii echilibrate, normale şi care poate atinge o anumită stare de împlinire. Îmi cer scuze aşadar că primul articol despre taţi nu a fost acesta care recunoaşte meritele lor, ci cel în care îi acuzam pe unii de neimplicare. Poate în necunoştinţă de cauză omit faptul că e posibil să existe din ce în ce mai mulţi taţi implicaţi.
Distribuie:
Tags : , , , , , , , , , , ,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Articole recente

[3][recent][recent][Articole recente]

Cele mai vizualizate articole

Facebook

De citit

[4][promovate][featured]