Posted by / joi, 29 iunie 2017 / Niciun comentariu / , , , , , , , , ,

Ce să mai gătesc?

    Se spune că cei mai mari bucătari din lume sunt bărbați și uitându-mă prin bucătării ale renumitelor restaurante cu multe stele nu pot să dezmint această afirmație. Nu pot și nici nu vreau, îmi convine de minune căci mă aflu în situația de a nu mă număra printre acei oameni atât de talentați în ale bucătăriei, încât, vorba maică-mii, să facă din rahat bici și să mai și pleznească. Chestia asta cu bucătăreala nu se află printre calitățile mele, o recunosc cu oarecare rușine și cu toate acestea dacă îmi reproșează cineva sau îmi evidențiază faptul că nu sunt chiar un master chef mă supăr teribil. Și nefiind așa o capacitate în a mânui oale, ingrediente și rețete evident că mă găsesc uneori în situația de a nu ști ce să mai fac de mâncare. Sunt soție și mamă și trebuie să am grijă, în primul rând, ca odrasla să învețe să mănânce sănătos și să aprecieze beneficiile mâncării de calitate în locul junk-food-ului. Numai că la un moment dat nu știi ce să mai inventezi să fie și bun, să nu fie la un cost extrem de ridicat, să mulțumească gusturile celor trei membri ai familiei, respectiv bărbat, prichindel și persoana mea. Hai, că pe prichindel îl mai păcălesc, că e mic încă, nu a dat cu nasul de cartofi prăjiți cu maioneză și aripioare picante. Dar ce fac cu restul casei? Pentru soț mâncarea trebuie să fie gustoasă, consistentă și uneori ca la mama acasă. Numai că asta nu prea coincide cu gusturile mele culinare fiindcă eu nu îmi permit să mănânc ca dumnealui, că vreau în permanență să slăbesc. Așa că în fiecare săptămână sunt nevoită să caut soluții, să răsfoiesc rețete virtuale, cărți de bucate, în descoperirea meniului perfect. Nu îmi iese tot timpul și am tendința să fiu repetitivă, nemaivorbind și de faptul că, cum am spus, nu sunt vreun talent și nu îmi place să îmi irosesc timpul în bucătărie. Din păcate sau din fericire, nu știu, consider că în viața asta ai și alte lucruri de făcut decât să tot stai să bucătărești, să bagi în burtă ca apoi să elimini. Bani și muncă aruncați pe apa sâmbetei, când poți să faci ceva mai instructiv, de pildă să ies cu copilul în parc. În fine, trebuie cineva să o facă și pe asta și cât am copil de crescut va trebui să mă sacrific pe altarul bucătăriei. Așa că săptămână de săptămână sunt la hiper-market înarmată cu ditamai listoiul în încercarea de a găsi meniul perfect, combinația perfectă de bun, nu foarte costisitor și relativ ușor de făcut. Ciorbă de legume, de perișoare, de văcuță, de porc, ocazional o supă, partea bărbătească din casă nu are nici o preferință pentru delicateţuri cum ar fi supa cremă, la partea bărbătească intră și copilul. Orez, fripturi, niscaiva tocănițe, cartofi la cuptor, mai o pizza făcută în casă, mai o conopidă, mai o mâncare de legume, cu chiu cu vai o scot la capăt. Să nu vă gândiți totuși că numai asta alcătuiesc de ale gurii, nu sunt totuși chiar atât de limitată. Probabil cam asta face toată lumea, nu știu, însă când e vorba de făcut cumpărăturile pentru zilele în care urmează să gătesc zici că vine potopul peste mine. Aș mai avea o soluție: aceea a găsirii unui consilier culinar. Nu știu dacă există, dar dacă nu, cred că ar trebui inventată. Îi dai omului bugetul, preferințe culinare ale membrilor familiei, îți alcătuiește un meniu săptămânal și ai scăpat. Dacă ești chiar un nepriceput în această artă a gătitului îți face și lista de cumpărături, te duci la țanc. Dacă mai atașează și rețeta deja ești un client mega fericit și toată lumea ar avea de câștigat: expertul face un ban, economia merge, clientul e mulțumit că a scăpat de corvoada alcătuirii meniului, economisești și timp și bani fiindcă nu mai arunci banii pe lucruri care îți vor umple frigiderul aiurea. Sunt sigură că nu sunt singura persoană în situația de a nu ști ce să mai gătească, așa că o să vă rog să îmi postați, măcar din când în când, ce mai gătiți. M-ar ajuta teribil și ați face un copil fericit căci mama lui va avea mai mult timp pentru el, mama răpindu-i din timpul petrecut împreună pentru a căuta rețete.

Distribuie:
Tags : , , , , , , , , ,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Articole recente

[3][recent][recent][Articole recente]

Cele mai vizualizate articole

Facebook

De citit

[4][promovate][featured]