Posted by / luni, 13 februarie 2017 / Niciun comentariu / , , , , , , , , , , ,

Franţa...pentru toţi şi toate!

     Franța rămâne deschisă călătoriilor mele mulți ani de acum încolo. De fiecare dată când am pășit pe teritoriu francez am pregătit lista pentru următoarea călătorie. Nu am întâlnit nicăieri oameni mai relaxați ca în Franța. Acolo, oriunde întorci capul, observi pe cineva care-ți zâmbește sau care te salută politicos din cap. Francezii sunt cei mai politicoși oameni pe care i-am cunoscut. Au învățat să fie politicoși în timp și au fost educați în spiritul asta dintotdeauna şi ca un exemplu de luat în seamă este Regele Ludovic al-XIV-lea (regele Soare) care își scotea pălăria în semn de respect atunci când trecea pe lângă o doamnă chiar dacă aceasta nu avea rang. Aşa sunt francezii educați să respecte și să iubească femeile și să se războiască doar cu bărbații, iar asta după ce au mâncat la ora potrivită.
       Călătoriile mele în Franța au început cu vizitarea Parisului iar de atunci, o dată pe an, doresc să mai redescopăr o părticică din Franța, fie și pentru o zi sau două. Foarte greu am reușit să mă decid în privința celui mai frumos loc vizitat de mine și pot spune că sunt două. Două locuri minunate, respectiv Mont Saint Michel și Dune du Pilat. În ambele locuri am avut nevoie să stau un pic și să mă dezmeticesc pentru că imaginea care se afla în fața mea era mult prea deosebită. Asta nu înseamnă că nu am simțit o imensă plăcere de a călători și în alte locuri pentru că sunt o grămadă de alte locuri minunate care m-au făcut să simt Franța, eleganța și frumosul. Se cunoaște că francezii au înclinație spre frumos iar arta este ridicată la rang de cinste. Toate palatele, grădinile și muzeele lor te fac să apreciezi frumosul. Fiecare obiectiv turistic este păstrat și cosmetizat astfel încât turistul să cheltuie cât mai mulţi bani dar ăsta nu este un lucru rău pentru că doar cu bani istoria și arta pot fi păstrate. Franța este țara cu cele mai multe palate și domenii incluse în circuitele turistice chiar dacă unele zone ale lor sunt strict delimitate pentru deținătorii actuali ai domeniilor. Este foarte frumos să știi că şi în prezent un descendent a unei familii care a pus umărul la dezvoltarea Franței locuiește într-o parte anume a unui palat. Am avut ocazia să stau pentru două zile într-un castel (Château Royal de Blois) pe Valea Loarei, am stat mai precis într-o anexă a castelului dar a fost absolut minunat, totul în jur era ca în secolul XIV mai puțin vinul, televizorul şi obiectele sanitare. Acest castel, în timpul Revoluţiei franceze, a fost jefuit şi distrus în mare pare dar cu ajutorul populației a fost consolidat iar acum funcționează ca muzeu.
Francezii fac turism oriunde, pleacă în gașcă la drum cu copii, bunici, căței și purcei ori de câte ori au ocazia și nimeni din familie nu este uitat acasă. Au umbrele, schiuri, pachete, bagaje, castroane, lăzi frigorifice și rulote pe care le mută pe unde au ei chef să stea. Peste tot se așează să mănânce împreună și să povestească lucruri trăite de ei. Părerea mea este că sunt familiști convinși. În absolut toate localurile și hoteluri în care am stat, animalele de companie erau primite fără probleme iar gălăgia copiilor nu era deranjantă pentru nimeni, iar dacă cineva se arăta deranjat de animale sau copii, acesta era invitat să părăsească locul respectiv. Am stat și m-am întrebat cum de pot pleca toți în același timp în concedii și am aflat: în Franța angajații sunt reprezentați de sindicate puternice care luptă corect pentru drepturile angajaților. Sindicatele au negociat foarte bine programul de muncă maxim 35 de ore pe săptămână iar concediul de odihnă este de 30 zile lucrătoare pe an și dacă mai pui și sărbătorile legale în număr de 9 atunci este normal să ai timp să-ți petreci vacanța cu familia. Sindicale organizează vacanţe pentru cei pe care îi reprezintă şi asta pentru că Franţa ştie foarte bine să-şi mulţumească locuitorii. Încă un lucru de luat în seamă este că francezii își cunosc foarte bine trecutul și prezentul, fiecare francez cu care vorbești ține să precizeze ceva din trecutul lor ca nație și să explice motivele pentru care în Franța, toată lumea folosește și promovează produse franțuzești. Cele mai multe cumpărături le-am făcut în Franța, tot în Franța am cheltuit cei mai multi bani pe mâncare și pe bilete de intrare... dar nu-mi pare rău pentru nici un euro cheltuit acolo. Fiecare euro cheltuit a adus un plus de satisfacție pentru mine.Abia aștept următoarea călătorie în Franța care o să fie în Marseille. Cu siguranță o să fie minunat!

























Distribuie:
Tags : , , , , , , , , , , ,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Articole recente

[3][recent][recent][Articole recente]

Cele mai vizualizate articole

Facebook

De citit

[4][promovate][featured]