Posted by / duminică, 26 februarie 2017 / Niciun comentariu / , , , , , , ,

Cum să te simţi bine în pielea ta când eşti gras

    De ceva vreme mă tot frământă întrebarea aceasta: cum să faci să te simți bine în pielea ta când ești așa, mai plinuț. Recunosc, cu rușine de altfel, că am niște kilograme în plus de care nu reușesc să scap sub nici o formă. Că e vârsta, că e metabolismul, că îmi mai place câte o ciocolăţică cu alune şi un biscuiţel, că nu mai apuc să fac mișcare așa cum aș dori, chestia e că nu prea reușesc să scap de nesimțitele astea de kilograme. Aşa că încerc să găsesc metode prin care să mă simt bine în pielea mea. Am mai cumpărat alt soi de haine care să mă avantajeze, mai o cremă anticelulitică, am mai mers puțin mai mult pe jos, nu am mai luat liftul, în fine, tot încerc. Şi tot căutând eu metodele astea prin care ai putea să te simți mai bine am ajuns la o concluzie: sub nici o formă, dar sub nici o formă nu ai cum să te simți bine în pielea ta dacă ești plinuț/ supraponderal/gras/obez. Bine,dacă ești obez e chiar indicat să nu prea mai fii, în primul rând din motive medicale. Şi știți de ce nu te poți simți bine în pielea ta când tragi după tine niște kilograme în plus? E foarte simplu: fiindcă societatea nu te lasă. Societatea te vrea slab. Pe de altă parte, producătorii de chestii pentru slăbit te vor gras. Ăstora le convine, că dacă ești slab cine dracului le mai cumpără chestiile? Ȋn cazul ăsta cred că ar scoate pe piață produse pentru îngrășat. Şi totuși cred că dacă mă gândesc mai bine, societatea nu te vrea chiar așa slab. Cred că de asemenea te vrea gras, pentru că trebuie să se vândă revistele cu sfaturi pentru slăbit, abonamentele la sălile de sport, echipamentele de sport în care trebuie să te îmbraci să slăbești etc. Una peste alta e nasol să fii gras și în fiecare zi ți se reamintește treaba asta. Vrei să te duci și tu să îți cauți o haină mai acătării, nu poți, pentru că hainele mișto au numai mărimea 38-40 sau S și chiar XS. Deschizi televizorul şi imediat dai de vreo emisiune de slăbit, dietă, sport. Ȋnchizi televizorul, că eşti ofticat că nu eşti slab, iei o revistă, și pac, primul lucru pe care îl găsești este o reclamă pe toată pagina care îți spune cum a slăbit cutărescu în 10 zile cu nişte pastile minune. Te oftici iar, deschizi televizorul (iar), dai peste o vedetă care îţi spune ce mult a slăbit. Glumă sau nu, din păcate, mass-media propovăduiește un singur soi de siluetă, și anume de la foarte slab în jos. Fiind bombardat de multitudinea de poze şi emisiuni în care își fac apariția numai persoane slabe, ai tendința să îţi cam pierzi încrederea în propria persoană şi singurul lucru care îți mai poate reda încrederea pierdută e direct proporțional cu numărul de kilograme pierdute. Din păcate greşim în a considera că dacă am fi foarte slabi am putea cuceri brusc lumea şi am deveni brusc mai fericiţi. Se pare că şi cei slabi au aceleași probleme ca şi cei cu ceva kilograme în plus şi din experiență am văzut că până şi slabii îşi fac probleme că ar fi ceva mai pufoşi. Evident că e bine şi frumos să ai o siluetă plăcută ochiului, să faci mișcare, să fii sănătos, voinic, voios dar avem tendința, si cred că femeile în cea mai mare parte, de a face din silueta noastră şi din numărul de kilograme acumulate sau pierdute singurul ţel în viaţă. Din păcate puţini sunt cei care aleg un mod de viaţă sănătos, pe termen lung, cei mai mulţi se aventurează în a găsi diete care mai de care mai aberante, doar pentru a fi pe placul societăţii pentru că e tare urât să auzi în spatele tău :”uite şi la grasa/grasul ăla”. 

    Scopul, doamnelor şi domnilor, mai ales doamnelor, e să te simţi bine cu tine, să fii mulţumit. Dacă ai 100 de kilograme şi ţie ţi se pare că eşti bine şi e sănătos, ok, treaba ta. Dacă te deranjează, atunci fă ceva. Dar faptul că ai 45 sau 100 de kilograme este treaba fiecăruia şi nu consider că ar trebui cineva judecat numai şi numai după cifra care apare pe cântar. Aşa că, dacă vrem să fim plinuți/grași/obezi, să ne lăsați să încercăm să ne simțim cumva bine în pielea noastră. E de ajuns că ne strâng hainele ca să mai suportăm şi judecata publică.

Distribuie:
Tags : , , , , , , ,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Articole recente

[3][recent][recent][Articole recente]

Cele mai vizualizate articole

Facebook

De citit

[4][promovate][featured]