Posted by / duminică, 12 februarie 2017 / Niciun comentariu / , , , , , ,

Puterea vindecătoare a cumpărăturilor

    Am observat în ultima vreme o tendință, din ce în ce mai ridicată chiar, de a face cumpărături pentru a ne afla în treabă. Îți trebuie sau nu hai să cumpărăm acolo, ca nu se știe când și dacă avem nevoie. Nu vorbesc, bineînțeles, de cazurile în care chiar avem nevoie de produsul achiziționat. Citeam la un moment dat că atunci când vine vorba de cumpărături să aștepți vreo 3-4 zile și dacă îți mai stă mintea la produsul respectiv abia atunci să mergi să îl cumperi. Nu știu câți dintre noi procedează așa, eu cel puțin când vreau ceva, păi îl vreau chiar acum, nu peste 4 zile. Excepție fac lucrurile ceva mai scumpe , de exemplu electrocasnice. În cazul acesta e necesar să fac o analiză, să compar mai multe produse, prețuri, să citesc review -uri..... Și acestea nici nu le cumpăr zilnic, deci am vreme să mă gândesc. Dar când vine vorba de lucruri mărunte, și aici cred că mă adresez mai mult femeilor, fiindcă în cele mai multe cazuri ele reprezintă publicul țintă, nu prea mai stai să aștepți regula celor 3 zile și cumperi așa, să te afli în treabă. Uite așa m-am trezit că am acasă vreo 8 sau 9 nuanțe de oja roșie, 4 de roz pal, 3 de lacuri incolore. De fiecare dată când le-am cumpărat am fost convinsă că e exact ceea ce îmi trebuie la momentul acela. Și de fiecare dată când am făcut curățenie În cutia cu cosmetice m-am întrebat de ce naiba am cumpărat atâtea sticle de ojă pentru că nu apuc mai niciodată să mă dau cu ele, mai ales că ocazional îmi mai fac și o manichiură semi-permanentă la salon. Eh, și dacă ar fi vorba numai de ojă..... Îmi place la nebunie sa îmi cumpăr tricouri albe. 80% sunt identice, chiar și eu trebuie să recunosc asta. Sau îmi place să cumpăr prostioare inutile pentru casă care ajung inevitabil la gunoi pentru că nu le folosește nimeni . La locul de muncă am o perioadă a zilei oarecum „moartă” în care îmi permit să „răsfoiesc” mediul virtual în căutarea unor noi oferte de cumpărături. Așa că intru pe pagina de la eMAG unde găsești de la chiloți la brazi de Crăciun în valoare de 13000 RON. Și mă uit după oferte lunare, bilunare, cu ocazia aniversării de 168 minute, doar doar găsesc ceva de care am mare nevoie. Am chiar și aplicația instalată pe telefonul mobil. Acum mă tot uit după un multi-cooker,cică m-ar ajuta tare mult în bucătărie. 

    Ne fac toate aceste cumpărături să ne simțim mai bine? Sau încearcă cumva să înlocuiască ceea ce ne lipsește ? Poate simțim nevoia de afecțiune, de iubire, de sex, de apreciere? Și cumpărăturile ne dau pe termen scurt ceea ce ne lipsește? Și atunci de ce femeile sunt principalii cumpărători ? Bărbații nu resimt aceleași lipsuri ca femeile? Pentru că, hai să recunoaștem, bărbatul cumpăra numai și numai când are nevoie de ceva, nicidecum de dragul de a cumpăra. Nu am văzut niciodată un bărbat care să cumpere ceva doar de dragul de a cumpăra, să fie acolo că poate are nevoie vreodată. 

    Și se pune întrebarea așadar : ne ajută cumpărăturile într-un fel? Ne simțim mai frumoase dacă avem 50 de tricouri albe? Femeia din mine spune clar și răspicat : DA, CUMPĂRĂTURILE NE AJUTĂ. Ne ajută să ne simțim mai frumoase, mai liniștite, mai calme și mai bune. Și toată lumea știe că o femeie fericită reprezintă și o familie fericită. Ce dacă avem 8 sticle de ojă roșie sau un aparat de gătit la aburi pe care nu îl folosim niciodată? Cineva trebuie să se ocupe şi de mersul economiei şi sa pună banii să circule, că dacă am sta numai după bărbați ........

Distribuie:
Tags : , , , , , ,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Articole recente

[3][recent][recent][Articole recente]

Cele mai vizualizate articole

Facebook

De citit

[4][promovate][featured]