Posted by / duminică, 19 februarie 2017 / Niciun comentariu / , , , , , , , ,

Ce mai citim şi noi copiilor

    Spuneam acum ceva vreme că am evitat să îi citesc copilului meu cărți sângeroase, în care mama cea vitregă îi cere vânătorului să îi smulgă inima Albei ca zăpada sau a fetiței asuprite de mama vitregă, obligată să facă curat în casă, fără ca tatăl să aibă vreun cuvânt de spus. Las poveștile astea pentru o perioadă a vieții sale în care va fi ceva mai mărișor. Probabil exagerez însa până și “Capra cu trei iezi” i-am spus-o mai trunchiat. Păi ce vină aveau amărâții ăia de iezi că vine lupul și îi halește dintr-o înghițitură? Nici la Bambi nu am avut așa entuziasm, nu am vrut să îi spun că puiul de căprioară a avut mama asasinată de vânători. Mda, într-adevăr cred că exagerez. Dar mai bine îmi vad eu de scrânteala mea și îi citesc copilului povestioare siropoase pline de tâlc, din care învață că nu trebuie să îi fie frică de întuneric, că tunetul nu face rău nimănui și că iepurașii sunt înnebuniți după morcovi.

    1.Istorioare de alint - Tony Wolf

    Cartea conține 12 povestioare extrem de draguțe în care eroi sunt puii de animale, respectiv o şoricică, un pui de dihor, un pui de liliac mic şi urecheat, o bufnicică, un iepuraș care crede că îşi supără mama fiindcă nu e cel mai rapid din pădure, un pui de urs bucuros tare pentru că poate mânca toată prăjitura (soră-să, ursulica mică nu are dinți) şi așa mai departe. Vă mai las să descoperiți şi singuri farmecul aventurilor micilor pui. Toate poveștile au o parte educativă, sunt extrem de frumos ilustrate, pagina este dintr-un carton gros pentru a nu fi ruptă cu ușurință de un pitic care nu știe să mânuiască paginile unei cărți. Ceea ce e puțin descurajant este prețul extrem de piperat, după cum mi s-a părut mie. Am găsit-o la un chioșc de ziare dintr-un hiper-market şi am plătit pentru ea 49,99 RON. Mi se pare destul de mare prețul doar pentru 12 povești de câte 2 pagini povestea. Probabil am plătit pentru ediţia cartonată şi foarte frumos realizată însă, la cât a fost de frunzărită, e în stare extrem de bună spre deosebire de alte cărticele care şi-au mai dat duhul de atâta răsfoială şi au mai pierdut din pagini. 

    2.Ferma –Tony Wolf

    Din aceeași serie este şi Ferma, tot 12 povești, de data aceasta protagoniști fiind puii de animale domestice care celebrează nașterea vițelului. Copilul află sunetele făcute de fiecare animal, locul în care se joacă, beneficiile aduse de fiecare animal de la fermă. A învățat că albinele produc miere, propolis, cel mai bun medicament natural, că un căţel bolnav poate fi vindecat cu lapte cu miere, că motanii sunt furăcioşi şi purcelul ar vrea neapărat să facă o baie. Asta nu prea corespunde realității dar nu vreau să dezamăgesc copilul, lasă-l să creadă că şi porcul vrea să fie curat și să miroasă ca o floare roz. Ȋn ceea ce privește prețul, de data aceasta am fost ceva mai inspirată, nu am mai scos din buzunar 50 lei, ci am luat-o cu 35 RON, de asemenea destul de scumpicică, însă cred că a meritat fiecare bănuț. Din cărțuliile astea cred că am citit de cele mai multe ori, le avem pe ambele pe noptieră, e musai să citim din ambele la culcare, altfel nu prea ne înțelegem şi dacă nu citim cartea roşie sau cartea verde nu prea mai avem pace. Le recomand cu mare caldură, altfel nu m-aş fi apucat să scriu despre ele, până şi mie, ca adult mi s-au părut extrem de frumușele şi dulci. Ceea ce mi-a mai plăcut la aceste cărţi este faptul că se pune accentul pe relația armonioasă dintre părinte şi pui. Indiferent ce face puiul, părintele este lângă el, îl sprijină, nu se supără din cauza micilor prostioare pe care le face şi sper că şi copilul meu, chiar dacă e mic, să vadă că este iubit în ciuda năzbâtiilor pe care le face uneori. Sper să mai spun asta şi când o avea 18 ani. Vă urez lectură placută lângă puii dumneavoastră şi să îi iubiţi la fel de mult ca mama bufniţicii atunci când a aflat că bufniţa mică a spart ceainicul de porţelan primit cadou de la tatăl bufniţoi.

Distribuie:
Tags : , , , , , , , ,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Articole recente

[3][recent][recent][Articole recente]

Cele mai vizualizate articole

Facebook

De citit

[4][promovate][featured]