Posted by / joi, 27 iulie 2017 / Niciun comentariu / , , , , , , , , , , , , ,

Irlanda...pe scurt!


    Irlanda mai precis Dublin, este locul în care am dormit cel mai puțin. Petrecerile cu muzică live au reușit să mă țină trează pana la ora dimineții câteva zile la rând, motiv pentru care am reușit să fac o singură călătorie pe teritoriul insulei și anume la Giants Causeway şi Carrick-a-Rede, în rest mi-am petrecut concediul în Dublin. Adevărul este că m-am simțit extrem de ciudat pe străzile lor iar în mașină am fost chiar îngrijorată având în permanență impresia că absolut tot în jur este pe dos, în orice moment cineva urma să facă un accident.

    Îmi place să cred că Dublin este orașul cu cei mai mulți tineri din câte am vizitat. Lumea acolo este veselă în orice moment al zilei și în plus par înconjurați de o stare de bine. Oamenii nu sunt crispați și strânși în costume, sunt îmbrăcați lejer și-și păstrează starea de bine chiar dacă în orice moment poate începe ploaia și sunt uzi din cap până-n picioare. Irlandezii iubesc muzica bună, berea dar și mâncarea proastă și grasă . Mâncarea este groaznică, toată mâncarea pare tocană și miroase a ceapa, motiv pentru care oamenii de acolo se delectează cu miile de tipuri de bere, sute de mărci de whisky și sute de tipuri de scotch și cu activitățile sportive (din tribuna sau la televizor). Au mii de baruri și băruleţe și sute de stadioane dar au și multe case de vacanță în zone superbe pline de verdeață. Verdele irlandez chiar există și este deosebit. Iarba chiar pare că are o alta culoare acolo iar lumina este mult mai limpede. Irlandezii sunt considerați de către englezi „țărani” dar nu am reușit să înțeleg exact la ce se referă iar irlandezii îi consideră pe englezi înfumurați.
    Brandul lor de țară este trifoiul cu paru foi și cuvântul Luck, și-au păstrat și multe obiceiuri și tradiții celte, având un adevărat respect pentru tot felul de mituri și legende cu vrăjitori și vrăjitoare care au ajutat poporul de la câștigarea unor batalii importante și pana la înscăunarea anumitor personaje reale. Din discuțiile cu irlandezii am înțeles ca sunt extrem de superstițioși și nu fac multe lucruri care le-ar putea da viata peste cap. De exemplu:

- irlandezii nu iau în brațe un copil nebotezat iar dacă trebuie totuși luat aceștia își vor face semnul crucii,

- mirele nu poate cânta la propria cununie sau petrecere, acest fapt fiind de rău augur iar căsătoria fiind ca și compromisă,

- dacă pe drum se întâlnesc cu un cortegiu funerar trebuie însoțit măcar o bucata de drum pentru a nu atrage moartea asupra familiei și drept urmare decedații sunt conduși pe ultimul drum de un număr mare de cunoscuți și necunoscuți,

- dacă un scaun se răstoarnă în fața unui irlandez ceva rău urmează să se întâmple în viitorul apropiat, motiv pentru care părăsesc de urgență încăperea sau spațiul unde s-a petrecut evenimentul

    Cea mai mare problemă am avuto când am trecut din Irlanda în Irlanda de Nord iar moneda folosită în Regat este lira iar eu plătind cu cardul nu am realizat că diferența intre euro și lira este atât de mare și drept urmare când am ajuns acasă și mi-am verificat contul am avut o mică problemă neînțelegând de unde au apărut diferențele. Am pățit lucrul ăsta pentru că trecând fără nici măcar un control între cele două Irlande nu am mai luat în calcul diferența de moneda iar când vedeam anumite lucruri mă gândeam ca sunt în euro fără a mai echivala în lire. Ca și în celelalte ţări în care am fost am observat grija cu care natura este păstrata și atenția statului pentru turiști dar și respectul acordat de comercianți clienților. Toată lumea este extrem de politicoasă și de bine intenționată, nu există nimic care sa te facă să nu mai vizitezi un loc sau să nu mai cumperi un produs. De exemplu la restaurant dacă mâncarea nu mi-a plăcut și a rămas aproape intacta în farfurie nu mi-a fost pusă pe nota de plata în schimb lucrul acesta nu se aplica la băuturile alcoolice.

Distribuie:
Tags : , , , , , , , , , , , , ,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Articole recente

[3][recent][recent][Articole recente]

Cele mai vizualizate articole

Facebook

De citit

[4][promovate][featured]