Posted by / luni, 31 iulie 2017 / 1 Comentariu / , , , , , , , , , , , , , ,

Scurtă vacanţă la Balcic

    M-am hotărât într-o duminică că e cazul să plecam într-o vacanţă şi cum nu pot spune că mă înnebunesc după litoralul românesc am ales Bulgaria, Balcic. Cum nu îmi place să stau cu orele la soare să mă întorc pârlită mai ceva ca un rac în oală trebuie să caut destinaţii de vacanţă care să împace şi copil de 3 ani pe care e destul de greu să îl ţii numai într-un loc, să mă împace şi pe mine care, cum spuneam, nu îmi place să rămân uitată la soare şi să îl împace şi pe soţ. Şi m-am gândit că Balcic e alegerea potrivită. Nu mai fusesem niciodată, tot auzeam lumea spunând că e foarte frumos şi că o să îmi placă. O zi întreagă am căutat hoteluri pe Booking, în cele din urmă am ales unul destul de aproape de plajă, piscină, vedere la mare şi mic dejun inclus. Pot spune că a fost o alegere destul de inspirată, cel puţin din punctul de vedere al piscinei, o parte din după-amiază petrecând-o acolo. Spun că a fost o alegere inspirată hotelul cu piscină fiindcă plaja din Balcic e practic inexistentă. Zona liberă, în care nu plăteşti şezlong este extrem de mică, plină de bolovani, cu greu poţi să intri în apă. Dar nici zonele în care îţi poţi plăti şezlongul nu sunt prea numeroase şi cu acces imediat la mare. Am găsit o singură bucată de plajă cu şezlong, 7 leva, adică în jur de 14 Ron, cu acces imediat în apa mării, bucată de plajă nu mai mare de 50 m, suficient cât să încapă vreo 50-60 şezlonguri. Revenind la hotelul care ne-a cazat, de bun simţ, nici luxul de pe lume dar nici sordid.


    Cred că pe vremuri hotelul cu pricina a fost o glorie a litoralului din Balcic, având în vedere locaţia. Camera cu vedere la mare a făcut toţi banii precum şi drumul care trebuia parcurs până la mare, o scară pietruită în care îţi scoteai sufletul atât la coborâre cât şi la urcare dar extrem de pitorească şi care era parte dintr-un peisaj de vis, ce te ducea cu gândul la miile de paşi ce au urcat pe acolo de-a lungul vremii. Cred că merită să vii din când în când la Balcic pentru mai multe motive:

    1. Grădina botanică care este absolut spectaculoasă şi, evident, castelul Reginei Maria. Despre castel s-au scris multe, nu aş mai putea adăuga eu ceva nou, nu e ceva spectaculos, ceea ce e absolut divin este spaţiul care găzduieşte atât castelul cât şi celelalte clădiri aparţinând castelului. Preţul pe care trebuie să îl plăteşti pentru a te putea bucura de aceleaşi lucuri de care s-a bucurat Regina Maria este de 14 leva, 6 leva castelul, 8 leva Grădina botanică. Nu am înţeles de ce nu se poate plăti un singur bilet fiindcă practic nu ai cum să le vizitezi separat. Trebuie plătite câte 2 bilete la intrare, la nişte chioşcuri separate, la distanţă unul de celălalt. Probabil sunt instituţii diferite, asta e singura explicaţie pe care am găsit-o. Parcul Grădinii botanice te uluieşte efectiv. Cred că e posibil ca de fiecare dată când vii în Balcic să îţi doreşti să îl vizitezi. Este fabulous atât prin mărime cât şi prin diversitate, panoramă, eleganţă. Marea văzută din Grădina botanică e egalată de puţine lucuri.

    2. Balcicul nu este comercial şi probabil cine l-a vizitat îşi doreşte să rămână aşa. Cred că motivul principal este acela că lipseşte plaja cu nisip cum este, de exemplu, la Nisipurile de aur. Balcic este pentru persoane doritoare de linişte, de frumos, de adevărată relaxare şi de meditaţie. E ceva la locul acesta care te încarcă de o energie benefică. Poate e marea, poate faptul că plimbarea de seară pe lângă mare detensionează, nu ştiu, dar în mod clar locul ăsta are ceva magic.

    3. Preţul. Balcic, din fericire, e accesibil din punct de vedere financiar. Nu ai nici foarte multe atracţii, nu prea ai pe ce cheltui, în afară de cazare, mâncare, fie că e la restaurant sau la supermarket, în funcţie de buget, nu ai aşa multe tentaţii.


    Gheretele cu suveniruri nu sunt din metru în metru, evident că există şi lucrurile alea kitsch de pretutindeni dar nu atât de numeroase încât să te simţi agasat. 

4. Faptul că te poţi simţi bine în pielea ta la plajă chiar dacă ai 100 kg. Nu e genul de staţiune în care simţi că ai avea un complex dacă nu ai mers la solar jumătate de an înainte de venirea la mare, nu interesează pe nimeni ce telefon ai sau cum eşti îmbrăcat. Că eşti rus, român, neamţ sau englez nu are nici o importanţă, Balcic este acelaşi pentru toţi şi toţi sunt egali în Balcic.

    Cu siguranţă voi reveni. Mi-ar plăcea ca la bătrâneţe să îmi pot petrece o bună parte din vară aici, să îmi fac plimbarea de dimineaţă şi seară pe malul mării, să citesc, să ascult marea, să mănânc bine, să alerg pe lângă mare, să fiu uşor bronzată şi să îmi port cămăşile de in alb. Să îmi iau o carte şi aparatul de fotografiat şi să rămân uitată în Grădina botanică până la ora închiderii.

Distribuie:
Tags : , , , , , , , , , , , , , ,

Un comentariu:

  1. Am fost de 2ori doar in gradina anul acesta. Am vizitat in alti ani castelul asa ca am apreciat ca nu avea rost sa intram si acum. Poate sunt si altii ca noi si asta e motivul pentru care se platesc 2bilete.

    RăspundețiȘtergere

Articole recente

[3][recent][recent][Articole recente]

Cele mai vizualizate articole

Facebook

De citit

[4][promovate][featured]