Posted by / luni, 18 septembrie 2017 / Niciun comentariu / , , , , , , , ,

Inteligența emoțională

Inteligența emoțională
Daniel Goleman


    După ce am născut m-am trezit că am devenit extrem de anxioasă, panicată, îngrijorată și, să spunem lucrurilor pe nume, cu o depresie. Am scris despre depresie, nu e ușor dar nu e nici de netrecut. Eu am fost probabil un caz fericit, am considerat că nu am nevoie de terapie însă încă mă mai lupt cu niște nefericiri pe care sper să le înving la un moment dat. Ceea ce m-a îngrijorat foarte tare a fost comportamentul meu față de copilul meu. În momentul în care m-am surprins că țip foarte mult la el, asta ca o reacție la țipetele lui și în momentul în care am realizat că nu e în regulă ceea ce fac, riscând să îi provoc traume care îl vor însoți poate de-a lungul întregii vieți și riscând, poate, să îl și bat la un moment dat, căci de la țipetele acestea până la palmă nu mai e decât un pas, am zis stop. Și am zis că e cazul să fac ceva cu mine, cauza urletelor sale zilnice fiind probabil și comportamentul meu și instabilitatea mea.



    Așadar mi-am propus să caut metode prin care să îmi redobândesc autocontrolul, să îmi caut o metodă de a mă relaxa, să fac mai mult sport, să îmi controlez alimentația, poate cine știe, ceea ce mănânc îmi provoacă iritare, anxietate. Și cum nimic nu e întâmplător și toate au un rost pe lumea asta, în singura zi liberă pe care am avut-o, am nimerit într-o librărie unde am dat peste Inteligența emoțională, a lui Daniel Goleman. Aveam cunoștință de niște amici care o citiseră, știam că se făcuse ceva vâlvă în jurul ei la un moment dat, fiind considerată o revoluție în psihologie, însă nu prea m-am dat în vânt niciodată după cărțile de dezvoltare personală, așa că nu i-am acordat nici o atenție, ba chiar mă lăsa rece de tot. Dar aflată în librăria aceea și având la dispoziție timp berechet, mi-am alocat ceva timp să o răsfoiesc, nu știu de ce, poate de curiozitate, poate că trebuia să fi dat peste ea tocmai în încercările mele de a-mi asigura un echilibru sufletesc. Cert este că am cumpărat-o și ajunsă acasă am și început să o răsfoiesc, așa încât i-am impus și soțului să se apuce de ea imediat ce o voi fi terminat. Nu cred că va mai trebui să o citească fiindcă atât de entuziasmată am fost de cartea aceasta încât fie îi citeam din ea într-una fie îi fotografiam pasaje care mi se păreau interesante și i le trimiteam pe whatsapp. Una peste alta volumul mi-a dat răspunsul multor frământări, atât în ceea ce privește educația și creșterea copilului cât și în ceea ce privește relațiile interumane, relația individului cu el însuși. Ideea revoluționară a cărții este aceea că nu e atât de important coeficientul de inteligență, ci acela al inteligenței emoționale.



    Reușita în viață a individului depinde nu atât de IQ cât de capacitățile sale emoționale, de felul în care relaționezi cu semenii. Din păcate setul acesta de valori nu e măsurabil, nu se pot face teste asupra inteligenței emoționale așa cum calculezi IQ. Am avut norocul ca într-o perioadă de frământări să găsesc răspunsuri în ceea ce privește comportamentul soților în căsnicie, rădăcinile comportamentului fiecăruia, riscul de a crește un copil dezechilibrat, învățarea empatiei, dobândirea autocontrolului, prevenirea depresiei, cunoașterea a diferite tipuri umane, anatomia mâniei. Probabil fiecare va citi ceea ce îl va chinui la momentul respectiv căci, din păcate, cred că fiecare dintre noi are momente în viață de dubii, de întrebări. Mie mi-a prins bine, am dat peste ea exact în momentul în care relația cu puiul meu avea tendința să escaladeze. A fost ca un șut în fund aplicat exact când trebuia, momentul găsirii acestei cărți nici că ar fi putut fi mai potrivit. Pot spune, într-o oarecare măsură, că m-a ajutat și în relația conjugală. Dar cel mai important, m-a ajutat să mă cunosc ceva mai bine, m-a ajutat să îmi înțeleg originea anumitor reacții comportamentale și asta la o răsfoire, probabil în momentul unei citiri mai atente voi mai găsi multe alte lucruri la fel de interesante care nu mi-au atras atât de tare atenția acum. Îmi pare bine că am achiziționat-o, în ciuda faptului că poate a devenit un trend cumpărarea aceasta de cărți motivaționale.

Distribuie:
Tags : , , , , , , , ,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Articole recente

[3][recent][recent][Articole recente]

Cele mai vizualizate articole

Facebook

De citit

[4][promovate][featured]