Posted by / luni, 27 martie 2017 / 2 Comentarii / , , , , , , , , , , , , ,

Muntenegru... natura trebuie păstrată!

   Muntenegru rămâne locația mea de vară preferată. Chiar dacă oamenii sunt foarte săraci, iar țara în ansamblu ei încă arată a țară comunistă, în materie de turism sunt mult peste noi. Într-o țară așa mică cum este Muntenegru poți face lucruri în natură pe care în România ai plăti de câteva ori mai mult, și în plus, oamenii care s-ar ocupa de organizarea unui eveniment ți-ar lăsa impresia că ei ți-au făcut ție un favor. Acolo nu este așa, organizatorii sunt axați clar pe satisfacția clientului, de la locuri de cazare la spații unde se servește masa, de la plimbări pe mare și până la rafting pe Tara, toți cei care sunt implicați în turism au grijă ca turistul să fie mulțumit, ei bazându-se pe publicitatea făcută de aceștia. Țara este plină de turiști din toată lumea și de toate vârstele, ca să nu mai zic de milionarii lumii care au făcut o pasiune din a-și ancora vasele de lux în zona Budva-Cotor sau în zona exclusivistă Sveti Stefan. Au și de ce, este minunat acolo, există o zonă plină de fiorduri încât de multe ori stai și de gândești dacă nu cumva marea este de fapt un lac de munte. Culoarea apei este complet diferită faţă de ce am mai văzut eu și doar aricii de mare îți pot strica un pic vacanța, dar de ei poți scăpa ușor cu ajutorul sandalelor pentru apă. Neavând plaje naturale cu nisip, accesul pe acestea se plătește, iar în zonele de top accesul pe plajă te poate costa și 100 de euro pe zi, asta dacă nu ești client al unui hotel de lux cu mobilier minimalist.
    Am reușit în 7 zile cât am stat acolo să nu stau nici măcar o zi plină la plajă, și asta pentru că în fiecare zi am făcut ceva nou, iar la plajă mergeam în pauza dintre obiective ca pauză de o ora. În această călătorie aveam pe listă și o vizită în Croația, dar nu am mai ajuns pentru că efectiv nu am avut timp și am lăsat Croația pentru o călătorie viitoare. Am rămas surprinsă când mergeam spre Bosnia pentru călătoria în Canionul Tarei că pe margine drumului pe ambele părți erau oameni care curățau rigolele de frunze și tăiau vegetația care acoperea șoseaua. Organizatorul excursiei mi-a explicat ca nu au ei șosele extraordinare dar sunt curate și fără gropi, iar reclamațiile se soldează cu demisii la vârf sau cu neplata salariului. Destul de surprinzător, dar eu nu am văzut gropi sau mizerie pe șoselele ţării, și le-am bătut în sus și în jos de la Zagora până la Bar, de la Petine până la Podgorica. Peste tot sunt păduri și din păcate au loc incendii destul de des din cauza căldurii în zilele de vara. Am văzut un mic incendiu tot pe acest drum spre Bosnia iar șoferul microbuzului a sunat la pompieri iar apoi s-a oprit în prima localitate la postul de poliție să se asigure că incendiul va fi stins. A făcut lucrurile acestea tocmai pentru că muntenegrenii iubesc natura și ţara în care trăiesc. Declara cu mândrie că ţara le aduce bani iar natura sănătate. În plimbările prin canion nu am găsit copaci tăiați și nici mizerii aruncate în apa, și în plus am văzut foarte multi pești în apa râului și foarte multe păsări ceea ce mi-a întărit ideea că păstrarea naturii curate și la locul ei se face cu simt de răspundere.
Tot în Muntenegru am mâncat pentru prima oara de 3 ori consecutiv la același restaurant și mereu m-au uimit cu preparatele culinare pe baza de pește și fructe de mare. În Muntenegru sunt 2 tipuri de restaurante clar definite. Un tip de restaurant cu preturi mici în care pare haos iar pe mese nu există fețe de masă și care compensează cu muzică live seara de seara și cu organizarea de seri tematice, și restaurante impecabile unde totul este perfect dar și preturile sunt pe măsură. Din principiu nu intru în restaurante care nu au fețe de masă și aranjamente, deci nu știu exact ce fel de mâncare au cele gen terasă, dar pot spune că cele care corespund cerințelor mele au fost mult peste așteptări din toate punctele de vedere. Multe dintre ele au vinul din partea casei iar dacă nu ești băutor de vin primești desertul din partea casei. Majoritatea hotelurilor primesc animale de companie și în plus, contra o taxă modică, plimbă și patrupedul de câte ori dorești pe zi. Ce îți poți dori mai mult: natură, cazare bună, distracție pentru copii, ajutor în ceea ce privește animalul de companie, mâncare bună și foarte multi oameni dispuși să-ți facă vacanța perfectă și de neuitat.

Distribuie:
Tags : , , , , , , , , , , , , ,

2 comentarii:

Articole recente

[3][recent][recent][Articole recente]

Cele mai vizualizate articole

Facebook

De citit

[4][promovate][featured]