Posted by / luni, 20 martie 2017 / Niciun comentariu / , , , , , , , , , ,

Cardurile Montessori și 100 de activități stimulatoare Montessori

Ce mai citim și noi copiilor
Cardurile Montessori și 100 de activități stimulatoare Montessori

Înainte de a fi rămas însărcinată habar nu aveam de educația Montessori și cine e Maria Montessori.  Singura carte ce privea educația copiilor pe care o cunoșteam era Mama și copilul de Emil Căpraru și Herta Căpraru,  carte de căpătâi pentru generația mamei mele.  Mi-a fost dată și mie, o mai răsfoiesc și eu din când în când, este încă extrem de utilă în ceea ce privește creșterea copiilor.  Dar nu despre ea este vorba ci despre o fărâmă din educația Montessori. Între sesiunile de alăptat, cu copilul agățat de mine, am dat, cu totul întâmplător, de anumite principii în ceea ce privește educația copilului, principii ce erau în mare parte pe placul meu.  Pentru cine e familiarizat cu educația Montessori nu cred că are rost să dezvolt foarte mult,  pentru cine nu e, pe scurt,  implicați, pe cât posibil, copilul în tot ceea ce faceți.  Nu îl uitați lângă dumneavoastră cu sacul de jucării,  nu veți avea un copil pregătit pentru viață.  E important să știe lucruri folositoare, cu aplicabilitate,  e important să învețe și să simtă pe pielea proprie, senzații și situații. Am să fac referire prima oară la 100 activități stimulatoare Montessori. Între jocurile clasice cu păpuși, mașini, plastilină,  puzzle sau ce activități mai întreprinde copilul dumneavoastră, puteți încerca  și activități din cartea aceasta,  are o sumedenie de idei de a petrece timp de calitate cu copilul. De la a-l învăța să își aleagă hainele, a concepe un cartonaș prin care să învețe să își închidă șireturile  la activitățile senzoriale,  ai o multitudine de moduri extrem de plăcute prin care să îl ţii ocupat pentru că, se știe bine,  un copil nu va petrece niciodată mult timp cu o jucărie.  Așadar câteva idei din cartea aceasta: sortarea șosetelor de același fel,  apucarea obiectelor mici,  transferul dintr-un recipient în altul,  turnarea apei, pregătirea unei gustări, puzzle, apucarea obiectelor cu penseta, introducerea unor scobitori într-o zaharniță și multe multe altele.  Unele din aceste activități mi-au ținut destul de multă vreme copilul ocupat.  Și de aici mai poți să și improvizezi,  îți mai vin oarece idei de joacă pentru cel mic.  Ideea acestei pedagogii e ca cel mic să învețe prin joc să fie independent, să capete încredere în sine.  Și tot în această carte se face referire la ce ceea ce aș mai vrea să vă aduc la cunoștință, și anume cardurile dicționar. Fiecare pachet are o indicație de vârstă, cel mai potrivit mi se par a fi folosite cam după 1 an și jumătate chiar dacă pe ele stă scris 2+. Sunt utile atât pentru învățarea vocabularului cât și pentru prezentarea unor noțiuni.  Eu cred că am cam 12 pachete,  reprezentând Familii de animale,  Noțiuni abstracte,  Animale domestice,  Anotimpuri,  Umbre, Câini și pisici (astea îi plac cel mai mult) etc.  Sunt utile și mai târziu din punctul meu de vedere, ele fiind bilingve, în română și engleză,  așadar de folos și la învățarea limbii engleze.  Eu le folosesc în mai multe feluri . De pildă când era mai mititel îi dădeam un număr de 3 sau 5 carduri reprezentând obiecte casnice -pensetă, polonic, periuță de dinți, desfăcător de conserve etc- și văzând imaginea îl rugam să îmi aducă din casă obiectul reprezentat pe card. Îi plăcea teribil chestia asta,  cred că ar trebui să o mai fac. Ceva mai târziu am început să îi înșir tot între 3 și 5 carduri și să îi spun de câteva ori denumirea obiectului desenat acolo.  De fapt e o poză a anumitor obiecte.  Am trecut la o etapă următoare și anume denumirea obiectului chiar de către copil,  așa cum știe el, încă fiind mic și nevorbind foarte bine.  Am avut marea surpriză să aflu că știe denumirea unor lucruri pe care le-a văzut numai în cardurile cu pricina,  dovadă că a prins și că a asimilat informația. Nu degeaba Maria Montessori are un material intitulat Mintea absorbantă. Se presupune că copilul învață cele mai multe lucruri în primii 6 ani de viață . Nu intru însă în detalii privind cartea aceasta fiindcă recunosc că doar am răsfoit-o.  După o lectură în amănunt promit că revin cu un rezumat.  Recomand aceste carduri, să nu credeți însă că va petrece ore întregi cu ele, probabil le va abandona când se va plictisi,  important e să i le mai readuceți în vizor printre celelalte activități ale sale . Nu le recomand ca unică activitate, cum eu militez pentru măsură în toate, și joaca cu banalele jucării are farmecul său și ajută deopotrivă la stimularea imaginației.  Vă urez să aveți copii deștepți și buni și frumoși.  Dar stați puțin, de fapt toți copiii sunt așa. 

Distribuie:
Tags : , , , , , , , , , ,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Articole recente

[3][recent][recent][Articole recente]

Cele mai vizualizate articole

Facebook

De citit

[4][promovate][featured]