Posted by / duminică, 26 martie 2017 / 1 Comentariu / , , , , , , , , , ,

Google, cel mai bun prieten și doctorul familiei

    La momentul apariției calculatoarelor personale mi-am achiziționat și eu unul, ca tot omul, cu scopul de a redacta câte un document în Word, să mai joc și eu, ca tot omul, un Solitare și pentru chestii din astea mărunte. Evident că lucrurile au început să evolueze,am trecut la lucruri ceva mai serioase, fără a depăși totuși nivelul utilizatorului mediu. Am avut o epocă de glorie a Facebook-ului ,când jucam într-o veselie un joculeț cu o fermă -de fapt de asta mi-am și făcut Facebook, pentru a-i ajuta pe alții să aibă vecini la ferma respectivă -am trecut la un joc cu război unde m-am împrietenit cu vreo 2000 indieni și pakistanezi, să putem evolua în joc. Și cam de pe vremea aceea google a început să îmi devină indispensabil. Tot ce întreprind o fac cu ajutorul de nădejde al lui Google. Și nici nu m-a dezamăgit vreodată, e acolo pentru mine, nu cred că există vreo informație pe care să o fi căutat și să nu o fi găsit. E minunat să cauți o adresă cu ajutorul lui Google, unde mai pui că îți indica și modalități de deplasare, rute alternative și minute petrecute pe drum. Era îngrozitor pe vremuri când trebuia să ajung undeva și întrebam un miliard de oameni cum să ajung la destinație, cu excepția zilelor când dădeam peste un taximetrist mai isteț. Cauți review la crema pe care vrei să o cumperi și în funcție de păreri te mai gândești o dată. Nu ai vreme să te duci în magazin să îți iei pantofi, geantă, rimel, ojă și scutece pentru copii? Pac, dai un search pe Google și ești redirecționat către raiul pantofilor. Bilete la teatru sau la film? Practic e imposibil să te duci la sediile teatrelor și cinematografelor să vezi ce piese sau filme există. Așa dai pe Google, afli programul pe toată luna, unde mai pui că îți poți alege și locul. Plânge copilul noapte de noapte? Cauți pe Google, sigur găsești sute de mii de rezultate cu moduri în care să îți liniștești odrasla. De la dicționar online până la ce vă duce pe dumneavoastră capul găsiți cu ajutorul prietenului Google absolut orice. Cred că cel mai accesat este pentru aflarea informațiilor medicale. De când internetul a luat amploare toți suntem doctori, știm la ce folosește cutare sau cutare pastilă, știm prețuri ale medicamentelor și știm contraindicații. Și cel mai bine știm să ne autodiagnosticăm. Chestia e că dacă ești ipohondru nu știu dacă e o idee bună să fii amic cu Google, nu va face decât să îți dea convingerea că suferi de absolut tot ceea ce găsești. Și dacă nu ești ipohondru ai toate șansele să îți găsești simptome din cam toate bolile. Dar nu e nici o problemă, Google e un prieten bun și tot el găsește și leacurile potrivite. De la banalele ceaiuri la medicație de ultimă generație să te tot vindeci... Eu, de exemplu, cele mai multe chestii medicale le-am citit pe vremea când eram însărcinată. Devenisem de-a dreptul paranoică la gândul că aș putea păți ceea ce găseam scris acolo încât am avut bunul simț să mă opresc să citesc toate acele prostii . Dar să nu credeți că m-am lecuit: încă caut rețete miraculoase de slăbit, suplimentul minune care să mă ajute să fiu mai calmă și mai senină, crema potrivită pentru orice tip de ten etc . Dacă ai un calculator în casă și ești prieten cu domnul Google e practic imposibil să nu îl accesezi, să nu îl întrebi ceva, poate nu o dată pe zi, dar la 2-3 zile cu siguranță îl vei întreba ceva. În unele cazuri, cele mai multe, recunosc, e un prieten bun al naibii însă dacă nu știi să discerni informațiile pe care le găsești nu faci decât să te afunzi și mai tare în necunoscut. Pentru că, o fi el Google deștept nevoie mare, însă el nu filtrează ce cauți matale acolo, el îți pune la dispoziție, de-a valma, niște simple informații. Dacă îți cauți pantofi e în regulă dar asta nu înseamnă și că pantofii îți sunt pe măsură. Dacă cauți un diagnostic, caută-l, nu zice nimeni nu dar cel mai indicat să îți dea diagnosticul corect e tot doctorul, tot la ăla cu patalama trebuie să ajungi. Îmi dau seama că e minunat să ai un prieten bun însă și cel mai bun prieten te poate dezamăgi la un moment dat așa că nu e de dorit să ne facem din Google un tovarăș de neprețuit.

Distribuie:
Tags : , , , , , , , , , ,

Un comentariu:

Articole recente

[3][recent][recent][Articole recente]

Cele mai vizualizate articole

Facebook

De citit

[4][promovate][featured]