Posted by / joi, 16 martie 2017 / Niciun comentariu / , , , , , , , , , , , ,

Amsterdam...lumea biciclistilor!!!


    Că tot sunt alegeri în Olanda am încercat să mă gândesc un pic la excursia pe care am făcut-o în această țară. Nu știu cât de importante sunt alegerile din Olanda pentru cetățenii și locuitorii țării pentru că ei mi-au părut cei mai relaxați oameni din câți am întâlnit în călătoriile mele. Nu au parcă nimic de făcut în afară de a-și conduce bicicleta și de a căra pe bicicletă copii sau animale de companie. Aşa, la o primă vedere, pare că în Olanda fiecare familie are cel puțin doi copii. Am observat pe strada, aceasta era plină cu grupuri de copii călare pe biciclete, însoțiți de mai puțini părinți care mai aveau și ei câte un copil mai mic într-un suport atașat bicicletei. Eu sinceră să fiu nu agreez prea mult bicicliștii care circula alături de mașini în traficul bucureștean. Nu am în schimb absolut nimic cu ei atunci când circulă în zone destinate lor, inclusiv în București, așa cum i-am văzut în alte țări și în mod special în Olanda. Nu m-am simțit în nesiguranța din cauza lor nici pe stradă și nici pe trotuar. Singurele locuri în care nu m-am întâlnit cu biciclete în mișcare a fost atunci când m-am plimbat pe celebrele canale ale Amsterdamului. Plimbările au fost unele dintre cele plăcute plimbări pe apa, pot spune ca m-a încântat la fel de mult ca plimbarea din Veneția cu toate ca absolut tot în jur era complet diferit, de la ambarcațiune și pana la ceea ce vedeam în jur. Tot era o culoare atent aleasă și pe placul privitorului. Nimic în jur nu era deranjant iar peste tot erau ulmi și tei frumos îngrijiți. Cred că aș putea chiar să locuiesc timp îndelungat pe o ambarcațiune făcută casă pentru locuit. Pare atât de comod să locuiești într-o astfel de casă și ești atât de aproape de orice lucru dorit. Este un adevărat cartier pe apa. Acolo găsești în ambarcațiuni: hoteluri, restaurante, mini săli de sport, magazine de suveniruri și chiar un cabinet stomatologic. Am petrecut multe ore plimbându-mă pe aceste canale ziua dar și noaptea la lumina unor mici lumânărele pentru a putea simții noaptea în Amsterdam. Intre canale în zonele pentru locuințe există adevărate spații verzi, olandezii încercând prin orice fac să-și păstreze orașul nepoluat iar una dintre soluțiile găsite a fost păstrarea și dezvoltarea spatiilor verzi și crearea condițiilor optime de circulație pentru vehiculele nepoluante pe doua roti.

    Când am decis să vizitez Amsterdamul și am făcut planul excursiei a fost un loc despre care am zis că nu țin neapărat să-l vad și anume Cartierul Roșu, dar am făcut ce am făcut și primul contact pe care l-am avut cu orașul a fost tocmai Cartierul Rosu. Dar a fost folositor acest lucru pentru că am înțeles cât de importantă este legalizarea prostituției și în țările în care acest lucru nu este legiferat. Acolo poți vedea exact cine este turist și cine este localnic. Turiștii belesc ochii cât cepele pe lângă vitrinele fetelor vesele iar localnicii merg complet relaxați, fără să comenteze sau să încerce pe neobservate să facă poze. Cred ca localnicii dacă acest cartier ar dispărea pur și simplu ar intra într-o reala panică și cu siguranță ar solicita autorităților explicații. Tot în Amsterdam am vizitat cea mai frumoasă piață de flori. Piața este amenajata pe șlepuri și ambarcațiuni plutitoare iar turiștii se simt minunat printre atâtea flori și în special lalele. Nu cred că există turist care să plece din acel loc fără a cumpăra un suvenir sau măcar un bulb de lalea olandeză. Sunt multe obiective turistice dar m-a impresionat foarte mult colecția de pictură a artistului Van Gogh care este expusă într-un muzeu care-i poartă numele. Tot acolo am aflat foarte multe detalii despre viața zdruncinată a celebrului artist şi am încercat să-i înțeleg acțiunile.

    Despre droguri legale, baruri, cluburi, și viața de noapte nu pot să povestesc dar pot spune că merită pe deplin să stai măcar doua nopți în Amsterdam și să nu-ți petreci noaptea dormind iar poveștile să rămână în Amsterdam!


Distribuie:
Tags : , , , , , , , , , , , ,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Articole recente

[3][recent][recent][Articole recente]

Cele mai vizualizate articole

Facebook

De citit

[4][promovate][featured]