Posted by / miercuri, 1 martie 2017 / Niciun comentariu / , , , , , ,

Generaţia din ziua de azi

    Ȋn ciuda faptului că am abia aproape 40 ani nu credeam că am să fiu pusă atât de devreme în situaţia de a spune aceasta propoziţie care mă enerva atât de tare în tinereţea mea timpurie : “generaţia din ziua de astăzi”. Şi iată-mă ajunsă aici, spunând propoziţia asta , chiar cu ochii daţi peste cap în mod semnificativ, adică ştiu eu mai bine cum e cu tinerii din anii 2017. Nu vreau să fiu cârcotaşă, aş vrea să cred despre mine însămi că sunt o persoană destul de echilibrată şi cu capul pe umeri care e amuzată de comportamentul tinerilor din jurul meu. Ȋnsă de la un punct încolo nu prea mă mai caracterizează amuzamentul, ci îşi face loc, dând din coate din ce în ce mai tare, iritarea. Sunt iritată când îi vad în autobuze comportându-se extrem de necivilizat. Adică se aşează femeia gravidă în faţa lor, mai mai să îi lovească cu burta în 8-9 luni în năsucul extrem de preţios şi ei îşi văd de butonatul la telefon. Las-o tinere pe muierea aia să şadă şi ea acolo, că e nasol când eşti în 9 luni şi nu e taman uşor să cari după tine minim 15 kilograme de copil. Şi mama ta a trecut prin aşa ceva. La fel fac când văd (sau nu) persoane în vârstă lângă ei. Şi dacă persoana aia în vârstă are tupeul să pretindă să stea şi ea jos, tinerelul e chiar stupefiat. Se ridică, că nu prea are încotro, pesemne mai are vreun dram de ruşine.Nu mai ţin minte de câte ori am auzit chestia aia cu “te caută moartea şi tu mergi cu autobuzul”. Ȋn mod clar nu sunt toţi adolescenţii sau tinerii în felul acesta, sunt grămezi de tineri educaţi frumos, însă în ultima vreme nu mă prea lovesc eu de ei. La locul de muncă, unde m-am angajat cu multă vreme în urmă, se tot perindă tinerei din ăştia, care au nişte pretenţii inimaginabile. Adică abia sunt ieşiţi de pe băncile şcolii, abia ştiu a se iscăli ( vorbesc despre angajaţi cu studii liceale) şi au nişte pretenţii salariale de te uiţi ca mâţa în calendar. De tupeu nici nu mai vorbesc, că probabil s-a lovit multă lume de ei. Nu ştiu ce s-a întâmplat cu educaţia în ultima vreme şi unde s-a pierdut pe drum dar cred că e musai să o gasim cât mai repede. Pentru că mă uit, de exemplu, şocată, la ştirile de seară, unde ni se relatează că un grup de elevi, de şcoala gimnazială, liceală sau ce o fi ea, a scuipat şi umilit un profesor. Sau că s-au filmat şi s-au pus pe Facebook cum se băteau ei în clasă, în timpul orei. Şi că , în cel mai rău caz, pot fi sancţionaţi numai cu scăderea notei la purtare. Stau şi mă întreb: nu are chiar nimeni ac de cojocul unor asemenea adolescenţi teribilişti?????? Profesorii intră în clasă cu frica că vine şi îi batjocoreşte un băietan din ăsta ajuns la vârsta periculoasă a pubertăţii????? Ȋn cazurile în care se ajunge la un asemenea comportament cine îşi poate asuma vina? Părintele care nu are vreme sau nu îl interesează evoluţia copilului sau sistemul educaţional, sistem în care predau oameni care nu au nici chemarea pentru pedagogie, nici metoda şi nici măcar recompensa financiară? Sau e de vină societatea? Sau internetul? Sau asta este evoluţia ne/firească a omenirii? Repet, mă tot lovesc de tinerei din aceştia şi nu prea îmi vine a râde. Pâna şi cu iubitele lor comportamentul e aidoma. “Haidi fă, că îţi dau una peste bot” . Ce să zic, în esenţa e un bărbat autoritar. Ne lovim, din păcate, aproape în fiecare zi de asemenea specimene, fie că suntem în mijloacele de transport în comun, fie că eşti în trafic la volanul propriei maşini, că doar nu există numai adolescenţi teribilişti şi needucaţi. Nu, sunt şi din aştia de au peste 18 ani şi încă destui. Şi când te loveşti de ei, ce naiba să faci, taci, că îţi e frică că îţi iei vreun scuipat…..

Mă mai consolează, într-o oarecare măsură, faptul că nu o să rămână tot restul vieţii lor nişte adolescenţi şi tineri răi şi egoişti, mai înaintează în vârstă până vor avea şi ei parte de “generaţia din ziua de azi”….

Distribuie:
Tags : , , , , , ,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Articole recente

[3][recent][recent][Articole recente]

Cele mai vizualizate articole

Facebook

De citit

[4][promovate][featured]