Posted by / joi, 16 martie 2017 / 4 Comentarii / , , , , , , , , , ,

Cum te trezești ca salariat că nu mai ești asigurat

    Mă apropii binișor de 40 ani și am zis că e cazul să încep să „mă caut” ca să zic așa, că deh, la 40 de primăveri nu mai funcționezi ca și cum ai avea 20. Așa că pe 1 februarie anul curent mă înființez frumos la medicul de familie cu cardul de sănătate la purtător și primesc o trimitere pentru niște analize de sânge, de rutină.Mă duc să le fac peste câteva zile, toate bune și frumoase, ieșiră bine și analizele, mulțumesc lui Dumnezeu . Și peste o lună în cap primesc un telefon de la medicul de familie. M-a surprins pentru că nu m-a sunat niciodată, eu fiind cea care sună. Și mă întreabă dacă am idee ce se întâmplă la locul meu de muncă fiindcă cei de la laboratorul de analize nu au putut procesa buletinul meu de analize, eu apărând ca fiind neasigurată. Am intrat în panică ,habar nu aveam despre ce e vorba. Și m-am dus cu o falcă în cer și una în pământ la biroul de salarizare, cu intenția de a afla ce mama dracului s-a întâmplat. Aici m-au flitut (lucrez într-o companie de stat, de aici flituiala, ăștia își permit), m-au trimis Resurse umane. Inițial și ăștia m-au flituit dar când au văzut ei că sunt cu capsa pusă s-au răzgândit. Așadar fac aici ceva cercetări, din punctul lor de vedere nu era nimic nelalocul lui, au intrat într-o bază de date a tuturor salariaților, REVISAL, de unde reieșea că sunt activă în câmpul muncii, că am venituri, toate dările plătite. Mi s-a dat o copie după REVISAL-UL acela, semnată, ștampilată. După ce iau hârtia cu pricina, reușesc, după multă vreme, să vorbesc cu un operator de la casa de asigurări. Cică să vin la ei și să iau legătura cu biroul care e responsabil de asigurările salariaților. Între timp, plângându-mă unei cunoștințe, acesta îmi dă și un link unde ai posibilitatea de a verifica dacă ești asigurat sau nu. Bagi CNP și pac, vezi ce și cum. Fac și eu treaba asta, tot pac, îmi răspunde sistemul că nu sunt asigurată. Până atunci am zis că o fi vreo eroare. Slavă domnului că nu am pățit ceva care ar fi necesitat spitalizare, că probabil mă ustura posteriorul tare de tot dacă ar fi trebuit să plătesc. Din fericire casa de asigurări avea program până la ora 18 în ziua aceea. Cum mi s-a terminat programul am dat fuga acolo. Evident că m-am dus capsată, de la ora 10 până la 16 am avut timp berechet să îmi auto-alimentez furia. Tot din fericire acolo existau 4 ghișee responsabile cu asigurările salariaților și nu era nici un client în fața lor. Le explic doamnelor problema cu pricina, se uitau la mine ca vițelul. Cică ele nu au ce să facă. Și iar mi-a sărit muștarul. Vezi doamne să vorbesc cu angajatorul. Păi dragă doamnă, de la angajator vin cu toate hârtiile la mine, că doar nu în fața blocului am găsit fițuicile alea care atestă calitatea mea de salariat. Și întâmplarea face ca angajatorul e chiar unul serios, de renume, care nu își permite să facă măgării și să nu plătească asigurări. Și să nu mai vorbim că nu ar fi fost treaba mea să alerg de nebună pe la instituții, eu nefiind vinovată absolut cu nimic. Pe urmă îmi spun doamnele să mă duc la casa de asigurări Ilfov, că angajatorul aparține de Ilfov . Și iar mi-a sărit capsa. În cele din urmă doamnele au dat dovadă de amabilitate și după ce au verificat veridicitatea hârtiilor mele mi-au activat, dacă pot să spun așa, calitatea de om al muncii . Și mi s-a spus să mai verific așa, din când în când. O să verific, ce dracului să fac, grija asta nu o mai aveam . Și uite cum te trezești că ești plătitor de taxe pentru sănătate, și astea nu sunt de colo și de fapt nu beneficiezi de nici un serviciu pentru că fie nu merge sistemul fie a tastat cineva aiurea. Pentru că nu mi s-a putut da absolut nici un răspuns la întrebarea mea: ce s-a întâmplat de fapt? Dacă nu mă trezeam că vreau să îmi fac analize nu se prindea nici dracu’. Sper să nu pățiți ca mine și să aveți parte de un sistem informatic ingrat care nu mai are el chef să fiți asigurat pentru ca pagubele le veți trage tot dumneavoastră 
Distribuie:
Tags : , , , , , , , , , ,

4 comentarii:

  1. Nu va mai mirați ! Trăim dintr-o tara de rahat in care nu avem protecție sociala , unde se dau legi pe timpul nopții, unde noi ce suntem plătitorii nu avem drepturi .Eu sunt distrus nu pot sa îmi fac analizele ca trebui sa merg la serviciu iar cînd ies dat find faptul ca îmi este rău nu ma pot duce . Am fost luat de salvare din strada de trei ori si niciun spital nu ma oprit ca îmi ies analize bune dar eu ma simt rău si epuizat fizic . Așa ca am sa aștept cuminte sa mor pentru ca medicul de Fam nu vrea sa îmi dea o internare unde sa îmi fac investigațiile . Mai rău este ca eu locuiesc singur , am 50 ani si nu am cine sa ma ajute si ma simt rău .
    Pentru ce plătim taxe ?
    Unde este protecția sociala ?
    Cui te adresezi in situația mea ?
    Deci asta este tara ce ne omoară !
    Si acum intrb : ai curajul sa spui te iubesc Romania ?

    RăspundețiȘtergere
  2. ma intristeaza foarte tare ce am citit si nu ma gandeam ca sunt oameni in aceasta situatie. probabil eu, cu mica problema cu cardul, sunt de domeniul rasului. si totusi de la lucruri marunte pleaca toate. dar cred ca tot noi suntem vinovati de toate aceste abuzuri fiindca am permis sa se intample si nu am facut niciodata nimic si ne-am complacut asa

    RăspundețiȘtergere
  3. Tin sa precizez ca asa am patit ai eu. Doar ca eu eram si angajatorul. Mi s-a explicat ca problema se datoreaza sistemului. Daca ai fost in concediul de cresterea copilului asa cum am fost eu esti scos/scoasa din sistem ul PIAS contractul de munca fiind suspendat pe acea perioada. Iar daca ai nevoie de adeverinta trebuie sa ajungi pe la serviciul de asistenta sociala sa iti elibereze ei una. La revenirea in aceasta baza de date "Sistemul" o ia razna cica si odata la 3 luni te scoate iar sau nu. Eu personal am patit de 3 ori sa nu fiu in sistem avand nevoie de spitalizare sau retete compensate.

    RăspundețiȘtergere
  4. fusesem in crestere copil, e adevarat, dar in urma cu 2 ani,ceea ce mi se parea destul de mult, nefiind semnalata nici o problema pana atunci. m-am convins ca e problema sistemului,evident ca nu baga nimeni fizic in sistem datele acestea luna de luna

    RăspundețiȘtergere

Articole recente

[3][recent][recent][Articole recente]

Cele mai vizualizate articole

Facebook

De citit

[4][promovate][featured]